اداره کل هواشناسی استان اردبیل و مدیریت بحران استان اردبیل نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سرریزشدن رودخانه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل نیز با اشاره به ورود این سامانه بارشی و تحت تأثیر قرار گرفتن استان در روزهای آینده از بابت فعالیت این سامانه، نسبت به افزایش بارندگی‌ها در مناطق مختلف استان اطلاعیه پیش آگاهی و پیشگیری‌های احتمالی را صادر کرد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد از امروز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارندگی ها در بیشتر مناطق غرب، مرکز و شمال غرب ایران آغاز خواهد شد.

براین اساس این سامانه از عصر امروز به استان اردبیل نیز نفوذ خواهد کرد به تدریج فردا سه شنبه گسترده تر شده و موجب بارش در بیشتر مناطق استان خواهد شد.

همچنین بیشترین بارش برای مناطق جنوبی(در اولویت اول) و مناطق مرکزی استان اردبیل (در اولویت دوم) پیش بینی می شود و با توجه به پیش بینی شدت بارش، در برخی مناطق شهری احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و در حوزه های آبریز استان، سرریز شدن رودخانه ها دور از انتظار نخواهد بود.

در این زمینه مدیریت بحران استانداری اردبیل هم اطلاعیه‌ای که صادر کرد، اعلام شد: براساس اخطاریه اداره کل هواشناسی استان، از روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارندگی‌ها در بیشتر مناطق غرب، مرکز و شمالغرب ایران آغاز می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: بیشترین بارش برای مناطق جنوبی در اولویت اول و مناطق مرکزی استان اردبیل در اولویت دوم پیش‌بینی می‌شود و با توجه به پیش‌بینی شدت بارش، در برخی مناطق شهری احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و در حوزه‌های آبریز استان، سرریز شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.