سردار حمید صدرالسادات، رییس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مهمان کافه خبر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دوره اجباری سربازی یکی از پربحث و نظرترین مسائل جوانان است. با این که کسانی که سال هاست این دوره را گذرانده اند از خاطرات و دوستی هایی که شکل گرفته می گویند، اما خیلی ها معتقدند این دوسال سربازی، طولانی است و عمرشان را تلف می کند.

به همین دلیل همیشه سربازی با حاشیه هایی مثل جعل کارت پایان خدمت،تلاش برای معافیت های عجیب و غریب و خرید سربازی به هر قیمتی همراه بوده است.

خیلی ها هم به خاطر ترس از این دوره، با ادامه درس خواندن و رفتن به مقاطع تحصیلی بالاتر، تلاش می کنند تا رفتن به سربازی را عقب بیندازند بلکه فرجی حاصل شود!

تعداد سرباز فراری ها هم قابل توجه است. با قانون جدیدی که تصویب شد، تعدادی از این افراد توانستند با پرداخت مبلغ جریمه تعیین شده، مشکلشان را حل کنند و مجازات فرار کردنشان هم بخشیده شد. ثبت نام از مشمولان جریمه سربازی در دور اول تمام شد و متقاضیان منتظرند تا ببینند دور دوم چه موقع آغاز می شود و آقا قوانین جدید وضع خواهد شد یا خیر.

بررسی لزوم دوساله بودن خدمت سربازی، پرداختن مشکلاتی که دوره سربازی برای جوانان ایجاد می کند و و آگاهی از مزیت های این دوره برای کشور و البته خود سرباز و دانستن قوانین جدید خدمت سربازی بهانه ای شد برای میزبانی از رییس سازمان نظام وظیفه عمومی.

شما هم می توانید سوالات نظام وظیفه ای خود را در بخش نظرات همین خبر مطرح کنید تا سردار صدرالسادات به آن پاسخ دهد.

47304

منبع: خبرآنلاین
"