معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: برای بهبود اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، این برنامه ها تا آخر سال ارزیابی می شود و برنامه ریزی برای سال آتی بر مبنای نتایج ارزیابی صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دکتر باقر لاریجانی در نشست دبیرخانه منطقه آمایشی 5 که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گفت: نقش دبیرخانه مناطق آمایشی هماهنگ کنندگی اجرای ماموریت های واسپاری شده است و کار با هماهنگی و همکاری کلیه دانشگاههای مستقر در منطقه پیگیری می شود.

وی گفت: علاوه بر نقاط قوت و وفاق جمعی که در واسپاری ماموریت‌ها به مناطق آمایشی کشور وجود داشته، با چالش هایی نیز روبرو بوده ایم و سعی شده از طرق مختلف این امر به صورتی اثربخش صورت پذیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به طراحی مدلی روشن در واسپاری ماموریت‌های مناطق آمایشی اظهار داشت: به منظور رصد برنامه، نحوه پیشبرد اهداف برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در کل کشور آخر سال جاری ارزیابی می شود و براساس نتایج این ارزیابی ادامه کار برنامه ریزی خواهد شد.

لاریجانی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی بسترهای مناسبی برای پیشبرد برنامه های وزارت بهداشت در سطح کشور بوده و باید از این زمینه به نحو مطلوبی استفاده شود. ظرفیت های زیادی در دانشگاهها وجود دارد و برای دستیابی به اهداف بسته های تحول و نواوری در آموزش علوم پزشکی سعی شده که از این بسترها حداکثر استفاده صورت گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به پیشبرد سامانه education Iran ، اعتباربخشی بین المللی و اعتباربخشی داخلی دانشگاهها در بستر دانشگاهها برای کل کشور گفت: برنامه اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی در وزارت بهداشت تدوین شده و اجرای آن به یکی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور واگذار شده است.

نهایی شدن سنجه های اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی

وی اضافه کرد: سنجه های اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی نهایی شده و هدف از این برنامه حفظ جایگاه و استاندارهای بیمارستان های آموزشی در آموزش علوم پزشکی است.

لاریجانی گفت: نگاه در اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی نگاه به آینده است و کلیه برنامه ریزی ها در چارچوب سند آمایش سرزمینی صورت گرفته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و مدل اجرایی آن طی جلسات متعدد با صاحبنظران و مدیران مختلف تدوین شده، تاکید کرد: معاونت آموزشی از نظرات اساتید و مدیران در راستای بهبود روند اجرای این برنامه ها استقبال می نماید و لازم است چالش ها در صحنه عمل احصا و بازخورد داده شود.

لاریجانی از تسهیل برخی روندهای معاونت آموزشی در ذیل برنامه های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی خبر داد و اظهار داشت: باتوجه به مصوبه آمایش سرزمینی، مصوبات شورای گسترش بسیار به روز تر از قبل شده و درخواست تاسیس دانشکده و رشته مقاطع بر مبنای این مصوبه بررسی می شود.

وی بازبینی کوریکلوم های آموزشی را یکی دیگر از برنامه های معاونت آموزشی برشمرد و گفت: این کار در قالب ماموریت های واسپاری شده برای رشته های مختلف به مناطق و دانشگاههای متولی هر رشته سپرده می شود و لازم است کلیه دست اندرکاران هر رشته در بازبینی کوریکولوها همکاری کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: کوریکلوم بسیاری از رشته ها در کشور سال‌هاست که مورد بازبینی اساسی قرار نگرفته و در برهه زمانی فعلی اجرای این برنامه ضروریست و کارهای جدید باید پیوست کوریکلوم ها شود.

لاریجانی اضافه کرد: فرایندهای معاونت آموزشی در حال تغییر است و سعی شده از ظرفیت های داخلی معاونت در جهت پیشبرد کارها و تحول در آموزش علوم پزشکی بهره برداری شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت واسپاری ماموریت های روشن به دانشگاهها و مناطق آمایشی را نقطه عطفی برای نظام آموزش علوم پزشکی کشور برشمرد و گفت: هر ماموریت در یک منطقه آمایشی و با همکاری کلیه دانشگاههای علوم پزشکی کشور به صورت شبکه ای پیگیری می شود و چنانچه دانشگاهها برنامه یا درخواستی در راستای ماموریت های واسپاری شده به منطقه آمایشی مربوطه داشته باشند به صورت ویژه در معاونت آموزشی وزارت بهداشت پیگیری می شود.

۴۷۴۷

منبع: خبرآنلاین
"