برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم از بی توجهی دولت به وضعیت روستاها انتقاد کرده اند و می گوید علاوه بر این که قوانین در این عرصه روزآمد نیست، بلکه دهیاری ها نیز با بی توجهی امور روستانشینان را رها کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با وجودی که قوانین مربوط به روستاها به خصوص از زمان اجرای قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 82، تغییرات زیادی را به خود دید، ولی برخی از مخاطبان ما می گویند این قوانین در شرایط فعلی روستاها کارآمد نیست.

آنها به عنوان مثال به وضعیت روستاهای شمال کشور اشاره می کنند که به دلیل ناکارامدی و به روز نبودن قوانین، عرصه های زیبای روستایی به چنگ سوداگران زمین افتاده و با ساخت و ساز ویلایی در روستاها، عملا از خلاء قوانین به روز استفاده می کنند و محیط روستایی را از بین می برند.

یک مخاطب ناامید سرویس مشکلات مردم که خود را ایرج معرفی کرده، در این باره نوشته: با سلام. چه فایده از ارسال مشکلات؟؟؟؟من چند بار برایتان از اجحاف دهیاری ها و لزوم باز نگری قانون دهیاری ها نوشتم به رغم اینکه بسیاری از مردم روستایی دست به گریبان این مشکل هستند و راه به جایی هم برای حل ان نمی برند وظیفه دانستم مطرح کنم لیکن به هیج وحه تا کنون توجهی نفرموده اید . با این حساب امیدی به این روزنه کورسو زن هم نباید داشته باشیم. ما که گفتیم خود دانید.

مخاطب دیگری در تماس با سرویس مشکلات مردم از مشکلات روستاهای جنوب اصفهان گلایه کرد و گفت در برخی از روستاهای جنوب اصفهان، دهیاری اقدام به انجام وظایف قانونی خود در جمع آوری زباله ها نمی کند و چهره روستا و راهای اطراف با انباشت پسماندهای خانگی زشت شده است. این مخاطب با اظهار اینکه دهیاری، نپرداختن عوارض حمل و نقل پسماند را بهانه کرده و از انجام وظایف خود شانه خالی می کند، گفت: وقتی به دهیاری مراجعه می کنیم به ما جواب می دهند تا پول ندهید زباله تان را خودتان باید ببرید.
این مخاطب نیز مانند سایر مخاطبان روستایی سرویس مشکلات مردم از دولت خواسته درباره توجه عملی به روستاها، اقدامات بیشتری انجام دهد.


45231

 

منبع: خبرآنلاین