تسنیم نوشت:سرمربی نفت تهران گفت: بازی فردا برابر سیاه جامگان کیفیت بالایی خواهد داشت.

 علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سیاه‌جامگان گفت: بازی فردای ما از لحاظ فنی می‌تواند کیفیت بالایی داشته باشد و علتش هم این است که هر دو مربی اعتقاد به فوتبال زیبا و زمینی دارند و در کنار نتیجه‌گیری به کیفیت بالای فوتبال هم خیلی اهمیت می‌دهند.
وی افزود: سیاه‌جامگان توانسته در نیم‌فصل بازیکنان خوبی بگیرد و تیمش را تقویت کند. ضمن اینکه آنها از کادرفنی کاربلند و باتجربه‌ای برخوردار هستند اما با این حال ما به دنبال کسب 3 امتیاز این بازی هستیم تا در شروع نیم‌فصل دوم بازی خانگی خود را با برد پشت سر بگذاریم.
سرمربی نفت تهران در خصوص جدایی بازیکنانشان در نیم‌فصل گفت: چند جلسه‌ با مدیریت باشگاه و اعضای هیئت مدیره داشتیم که خروجی آن این شد که با توجه به شرایط مالی به وجود آمده در باشگاه چند بازیکن را در نیم‌فصل از دست بدهیم تا مشکلات مالی‌مان حل شود. مدیرعامل باشگاه قول داد که اگر مشکل مالی حل شود، بازیکنی جدا نشود اما مجبور شدیم 5-6 بازیکن از دست بدهیم تا به یک بالانس از نظر مالی برسیم تا بقیه بچه‌ها بدون مشکل لیگ را ادامه دهند.
منصوریان تصریح کرد: تفاوت زیادی بین بازیکنان تاپ و آماده تاپ شدن نیست به همین دلیل به تیم‌های پایه رجوع کردیم و 2 بازیکن از جوانان و 3 بازیکن از امید آوردیم تا جایگزین این بازیکنان کنیم. به جوان‌ها گفتم که جُور این بازیکنان را باید بکشند، به 4 بازیکن بزرگ تیم‌مان، مبعلی، حسینی و... گفته‌ام که شما بازوان کادرفنی هستید، علاوه بر بازی برای تیم باید به ما هم کمک کنید. 
وی خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم تشکر کنم از باشگاه که شرایط برگزاری اردوی تیم در ترکیه را فراهم کرد و من از این موضوع راضی هستم. این اردو پیام خیلی خوبی برای ما داشت از این جهت که در محل اردو تمامی امکانات رفاهی نزدیک ما بود و در مسئله تغذیه بازیکنان نیز خیلی خوب کار کردیم. حضور چند تیم خوب اروپایی در همان کمپ باعث شده بود ما فرصت خوبی پیدا کنیم که قبل از شروع تمرینات‌مان سری به تمرینات تیم‌های دیگر بزنیم به نوعی به دانش خود بیفزاییم.
منصوریان در پاسخ به این سوال که آیا با جدایی چند بازیکن تیمش فکر نمی‌کند در ادامه لیگ و لیگ قهرمانان آسیا به مشکل بخورند، عنوان کرد: قطعا لازم است که تلاشمان را بیشتر کنیم به همین خاطر بود که اردوی ترکیه را برگزار کردیم، در مرحله پلی‌آف نیز  اگر در فصل گذشته مقابل تیم‌های عربی موفق بودیم به خاطر حمایت هواداران بود. 50 درصد به خودمان، باشگاه و بازیکنان و کادرفنی برمی‌گردد و 50 درصد دیگر به هواداران که اگر از ما حمایت کنند می‌توانیم راهی مرحله بعد شویم.
وی درباره آخرین وضعیت وحید امیری و شایعه پیوستن او به یک تیم چینی گفت: امیری بازیکن خیلی خوب و خاصی برای نفت است اما ما برای اینکه اجازه جدایی به هر بازیکنی بدهیم باید منافع باشگاه و بازیکن را درنظر بگیریم مخصوصا اگر آن بازیکن وحید امیری باشد، بازیکنی که برای ما خیلی خاص است. او چه از نظر فوتبالی و چه اخلاقی واقعا عالی است و در این 2 سال اخیر خیلی به تیم ما کمک کرده است.
منصوریان اضافه کرد: قبل از شروع فصل چند تیم از جمله یک تیم قطری با پیشنهاد مالی خیلی خوب او را می‌خواستند اما من با امیری صحبت و او را راضی کردم تا پایان فصل در نفت بماند. در حال حاضر هم باید منافع باشگاه را هم درنظر بگیریم و چنانچه پیشنهادی برای امیری تا پای قرارداد به باشگاه برسد آن موقع امکان جدایی بازیکن هست. جوانان فوتبال ایران باید امثال امیری را الگوی خود قرار دهند؛ بازیکنی که دیر به فوتبال آمد اما آنقدر از نظر فنی و اخلاقی خوب بود که به پیراهن شماره 10 تیم ملی هم رسید.
وی در خصوص جدایی سانتوس گفت: سانتوس مدافع خوبی بود که بچه‌ها هم از نظر فنی و اخلاقی او را دوست داشتند، مدیریت هم دوست نداشت او را به تیمی دیگر بدهیم اما مجبور بودیم برای حل مشکلات مالی انعطاف نشان دهیم. با بودن بوحمدان و دانشگر این خلأ پر می‌شود و سیدجلال حسینی هم از امروز برای حضور در لیست 18 نفر آماده شده است که قطعا به تنهایی تمام این خلأها را پر می‌کند.
سرمربی نفت تهران عنوان کرد:‌ برای بازی با سیاه‌جامگان تنها مصدوم تیم‌مان که خودزنی کرده عیسی آل‌کثیر است. او با پای چپ خود پای راستش را زده است و از بازی‌های بعد کنارمان خواهد بود و محرومی هم برای این بازی نداریم.
منصوریان در خصوص مشکلات به وجود آمده میان بیرانوند و باشگاه در نقل و انتقالات خاطرنشان کرد: ما همیشه نگاه خاصی به این بازیکن داشتیم. من 20 بهار بیشتر بیرانوند گذرانده‌ام و فکر کنم 19 یا 20 سال از او بزرگترم. با اتفاقات به وجود آمده باید انعطاف داشته باشیم، مشکلات حل شده و این روزها او خوب در تمرینات حاضر شده است و به خودش هم گفته‌ام اگر امسال این فضای رفتن به استقلال در اوایل فصل و در میانه‌های فصل به پرسپولیس را داشته‌ای باید طوری کار کنی که 10 خرداد مشتریان تاپ خارجی یا داخلی پیدا کنی. 

 

251 43

منبع: تسنیم