مراسم پایانی دومین دوره پایتخت کتاب ایران و روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران روز دوشنبه (17 دیماه) در تالار وحدت برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب روز دوشنبه (17 دیماه) با حضور اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور، علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری؛ رئیس کتابخانه ملی ایران، سید عباس صالحی؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در تالار وحدت برگزار می شود.

در دومین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب 820 طرح و برنامه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. پس از انجام داوری ها، طرح ها و برنامه های 20 روستا به دور نهایی داوری ها راه یافت و 10 روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب برگزیده شدند. همچنین طرح ها و برنامه های 10 روستا نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

همچنین در دومین دوره پایتخت کتاب ایران 100 شهر با طرح ها و برنامه های خود شرکت کردند و طرح ها و برنامه های 15 شهر به دور نهایی راه یافت. 6 شهر نامزد پایتخت کتاب ایران شدند و در نهایت یک شهر برگزیده شد و طرح ها و برنامه های دو شهر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند .

بر اساس این گزارش، در دومین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، 1000 بسته کتاب با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن ناشران کودک و نوجوان و انتشارات گاج به روستاهای کشور ارسال شد.

گفتنی است بنیاد ملت به عوان حامی این دو جشنواره یک باب کتابخانه در شهر پایتخت کتاب ایران تاسیس خواهد کرد و به طرح های فرهنگی 6 شهر در حوزه کتاب وام کم بهره اعطا می کند. همچنین این بنیاد از 6 طرح برگزیده گروه های ترویج کتاب حمایت خواهد کرد.

مراسم اختتامیه دومین دوره جشنوراه پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب ساعت 14 روز دوشنبه 17 اسفند ماه در تالار وحدت برگزار می شود.

۵۸۵۸

منبع: خبرآنلاین