علی فاضلی، مردم محور شدن اعلام شکایت در کشور را سبب کاهش نیاز به نیروی انسانی مستقر در مغازهها دانست و گفت: ۵۴ درصد از شکایتهای ارائه شده به واحد بازرسی اتاق اصناف، تلفنی و از سوی مردم بوده که در این میان، نداشتن برچسب قیمت، عدم ارایه فاکتور فروش و همچنین کم و بدفروشی، بیشترین شکایت مطرح شده بوده که میوه، مرکبات و موادغذایی بیشترین شکایت را داشته است.
رئیس اتاق اصناف ایران افزود: بازرسی مواد غذایی در اولویت فعالیتهای واحد بازرسی اتاق اصناف قرار دارد؛ البته با توجه به ثبات قیمت و تامین کافی کالاها در دوره نوروز و شب عید و تامین ۳ برابری نیاز کالایی، امسال کمترین مشکل در بخش تامین کالاهای مورد نیاز مردم از جمله پوشاک، سبد کالایی خانوار و میوه ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: سازماندهی نشدن دستفروشان در کشور سبب اختلال در نظام توزیع کشور و ایجاد بداخلاقی هایی در سطح شهرها شد که این مورد نیز مدیریت شد.
فاضلی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ۴ تا ۵ درصدی در برخی کالاها به صورت ماهانه روندی طبیعی در اصناف کشور است، تصریح کرد: در سال جاری علاوه بر اینکه تاکنون هیچ افزایش قیمتی اعمال نشده در برخی کالاها نیز مانند پوشاک، کیف و کفش کاهش قیمت نیز اعمال شده است و همچنان ادامه دارد.
وی اعلام کرد: در اسفند ۹۴ هم بیش از ۳۳ هزار بازرسی در اصناف کشور انجام شد که برای ۲۰ هزار مورد، پرونده تشکیل شده است.
22535