به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سال جدید موضوع تمدید نشدن بیمه تاکسیرانان از سال قبل با وجود پرداخت حق بیمه از سوی آنان خبرساز شد و برخی هم در صفحه مشکلات مردم نسبت به این موضوع اعتراض کرده بودند.در این زمینه معاون فنی و درآمد سازمان أمین اجتماعی گفت: شرکت تعاونی متعلق به سازمان تاکسیرانی تهران با سوء استفاده از موقعیت و باوجود دریافت حق بیمه مربوط به ماههای دی، بهمن و اسفند ۹۴ از رانندگان از ارسال لیست و پرداخت حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی خودداری کرده بود.
محمدحسن زدا اظهار داشت: رانندگان حمل و نقل درون شهری تهران از سوی سازمان تاکسیرانی تهران مجوز فعالیت اخذ میکنند اما شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران، مقرر شده بود بعنوان کارگزار و واسط با اخذ حق بیمه سهم بیمه شده و جمع آوری حقبیمههای رانندگان تحت عضویت خود؛ نسبت به تنظیم وارسال لیست و پرداخت حق بیمه ماهیانه سهم بیمه شده رانندگان مزبور در مهلت مقرر قانونی ماده 39 قانون تامین اجتماعی و حداکثر تا بیستم ماه بعد به سازمان تأمین اجتماعی اقدام کند.
او گفت: متأسفانه در ماههای گذشته شرکت تعاونی با سوء استفاده از موقعیت و باو جود دریافت حق بیمه مربوط به ماههای دی، بهمن و اسفند 94 از رانندگان از ارسال لیست و پرداخت حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی خودداری کرده بود و این موضوع باعث بلاتکلیفی رانندگان در تداوم بیمهای و همچنین عدم تمدید اعتبار دفترچه درمانی آنان شد.
زدا با تأکید بر اینکه تداوم خدمت رسانی به رانندگان تاکسی تهران و استیفای حقوق آنها با جدیت دنبال میشود، گفت: سازمان تأمین اجتماعی در درجه اول و در حداقل زمان ممکن نسبت به اصلاح سیستم مربوطه اقدام کرد به نحوی که رانندگان برای پرداخت حق بیمه و استفاده از خدمات تأمین اجتماعی مستقیماً به واحدهای اجرایی این سازمان مراجعه کنند تا از تداوم سوء استفاده شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران جلوگیری به عمل آید.
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در سازمان تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی میتوانند حق بیمه خود را مستقیماً از طریق واحدهای اجرایی این سازمان واریز کنند و برای تسهیل استفاده از خدمات سازمان امکان پرداخت غیر حضوری حق بیمه آنها نیز فراهم شده است.
45232