به گزارش فارس،بنا به دستور فرماندار ساوجبلاغ ،خرید کالاهای خارجی توسط ادارات ساوجبلاغ ممنوع شد.

ابوالقاسم پالیزگیر در ساوجبلاغ گفت: یکی از مهمترین نیازهای جامعه امروز ما اصلاح مشکلات اقتصادی است.

وی تاکید کرد: تنها راه برون‌رفت از وضعیت امروز اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی است و شاهد هستیم که مقام عظمای ولایت و دولت تدبیر و امید عزم جدی برای تحقق این مهم دارند.

وی افزود:‌ در این شرایط که مسئولان ارشد کشور عزم جدی برای رفع مشکلات اقتصادی و خودکفایی اقتصادی دارند، همه باید دست به دست هم دهیم تا به خودکفایی دست‌ یابیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان ساوجبلاغ گفت: برای تحقق این مهم باید از صنایع و تولیدات داخلی حمایت ویژه صورت گیرد و اگر بخواهیم از تولیدات داخلی حمایت نکنیم، نمی‌توانیم به خودفکایی دست یابیم.

پالیزگیر گفت: همه ما برای تحقق این مهم سهم داریم و در این راستا دستورالعملی خطاب به تمام ادارات و دستگاه‌های دولتی شهرستان ساوجبلاغ صادر و از آنها خواسته شده است که تحت هیچ شرایطی اقدام به خرید کالای خارجی که مشابه داخلی دارد، نکنند.

وی تاکید کرد: صدور این دستورالعمل با هدف حمایت از تولیدکننده داخلی است و امیدواریم که مردم نیز در این زمینه هوشیار بوده و با خرید کالای داخلی از صنایع و تولیدکننده ملی حمایت کنند.

فرماندار ساوجبلاغ گفت: ورود هر کالای خارجی به کشور آسیب جدی به تولید ملی، وضعیت اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی کشور داشته و از سوی دیگر موجب خروج ارز از کشور می‌شود.

پالیزگیر با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه گفت: رسانه‌ها باید با اطلاع‌رسانی صحیح به شهروندان، شرایط اقتصادی را برای مردم تشریح کرده و همه را تشویق به حمایت از تولید ملی کنند.

وی در پایان گفت: به طور قطع با داشتن عزم جدی و انجام وظائفی که در قبال توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور داریم، می‌توانیم در این زمینه نیز موفق بوده و مشکلات اقتصادی را با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برطرف کنیم.

 

منبع: فارس
"