دایی تقصیر حذف از جام جهانی را تمام و کمال به گردن قطبی انداخت.

علی دایی باری دیگر مدعی شد تیمش هنوز هم شانس قهرمانی دارد.او در این باره گفت:« هنوز قهرمان مشخص نشده است. آنقدر اتفاقات عجیب در فوتبال رخ می‌دهد که نمی‌توان قهرمان را پیش‌بینی کرد. »
دایی درباره اینکه شانس قهرمانی کدام تیم برای قهرمانی بیشتر است، ‌گفت:« شانس سپاهان از سایر تیم‌ها بیشتر است، اما نمی‌توان در مورد قهرمانی این تیم اظهار نظر قطعی کرد چون ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد. خلق شگفتی در فوتبال دور از ذهن نیست».
سرمربی پیشین تیم ملی در مورد رفتن غلامحسین پیروانی از تیم امید گفت:« متأسفانه هیچ چیز در فوتبال ما در جای خودش قرار ندارد. روز گذشته هنگامی که خبر رفتن پیروانی را شنیدم به حال خودم و پیروانی افسوس خوردم. زمانی که برنامه 90 را نگاه کردم، دیدم هیچ کس به دیگری اجازه حرف زدن نمی‌دهد و احترام یکدیگر را نگه نمی‌دارند. در این برنامه اصلأ درباره فوتبال صحبت نمی‌شود و راجع به مسائل حاشیه‌ای که به ضرر فوتبال ما است، حرف زده می‌شود. »
دایی با انتقاد از فدراسیون بابت مشکلات رخ داده در فوتبال گفت: «هیچ کس راه‌حل نشان نمی‌دهد و دلش برای فوتبال نمی‌سوزد. فوتبال ما بیشتر از این نمی‌تواند رونق داشته باشد و نباید توقع زیادی از آن داشت. تا زمانی که چنین اتفاقاتی در فوتبال ما رخ می‌دهد نباید انتظار زیادی داشت. دلایل واقعی مشکلات فوتبال ما هیچ‌گاه مطرح نشده است. »
او با اشاره به اشتباه بودن کنار گذاشتن پیروانی از تیم امید اظهار داشت:« افرادی مانند پیروانی در فوتبال ما بسیار کم هستند، اما این افراد که با جان و دل و در شرایط سخت کار می‌کنند، با بی‌مهری و اخراج مزد زحماتشان را می‌گیرند. فدراسیون به این افراد لطف دارد و پاداش خوبی به آنها داد. »
دایی در پاسخ به این سئوال که کفاشیان گفته بود بازگشت پیروانی به تیم امید مانند خواستگاری از یک دختر است، عنوان کرد:« در این مورد درباره شخص خاصی صحبت نمی‌کنم. این مورد یک بی‌نظمی در فوتبال ما است و تنها در فوتبال ما اتفاق می‌افتد. اشتباه است که فوتبال خودمان را با کشورهای صاحب نام مقایسه کنیم. زمانی که یک داور حرف همکار خود را قبول ندارد، همه داریم به نوعی مشکلات را توجیه می‌کنیم. »
او یادآور شد: «هنگامی که انتخاب سرمربی تیم امید با خواستگاری یک دختر توسط رئیس فدراسیون مقایسه می‌شود باید فاتحه فوتبال را در ایران خواند. من خیلی وقت پیش این کار را انجام دادم. »
سرمربی سابق تیم ملی در مورد برگزاری جام‌جهانی و عدم حضور ایران در این رویداد بزرگ گفت:« کسانی که قول صعود به جام‌جهانی را داده بودند باید در این زمینه پاسخگو باشند. افرادی که ادعا کردند دو کره را مانند کف دست می‌شناسند و مدعی صعود راحت به جام‌جهانی شده‌اند، حالا باید پاسخگو باشند. خدا را شکر می‌کنم که اخراج شدم زمانی که مسئولان به امضای خود پایبند نیستند چه می‌توان کرد و چه انتظاری باید از فوتبال داشت؟ »

منبع: فارس