تسنیم نوشت:نماینده پیشین مجلس با تاکید بر اینکه لاریجانی را به خاطر سابقه، تجربه و معتدل بودن برای ریاست مجلس مناسب می‌دانم گفت: لاریجانی نسبت به عارف ارجحیت دارد.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی درباره اقدام دولت آمریکا در غارت دو میلیارد دلار از اموال بلوکه‌ شده ایران، گفت: جمله معروفی است که می‌گوید «نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است». معتقدم آمریکا دو ویژگی دارد؛ یکی استعمار و دیگری استثمار. آمریکا بنای به‌ زور گفتن دارد و هر روز به بهانه‌ای می‌خواهد چپاولگری کند.

وی افزود: امروزه آمریکا سرمایه‌های برخی کشورها را در اختیار گرفته تا هر زمان خواست مصادره کند و از این طریق با ایجاد خفقان نگذارد آن کشورها حرف بزنند.

نماينده پيشين مجلس درباره اقدام مسئولان در برابر چنین اقدامات متخاصمانه‌ای متذکر شد: مسئولان باید واقعاً ماهیت آمریکا را از هر جهت بشناسند و از هر طریقی که می‌توانند ارتباط و وابستگی خود را به آمریکا بکاهند و هر مقدار که توان دارند حق خودشان را بگیرند.

اکرمي درباره ریاست مجلس آینده و گزینه‌های مطرح‌ شده، گفت: من آقای لاریجانی را به خاطر سابقه، تجربه و معتدل بودن مناسب می‌دانم و وی نسبت به عارف ارجحیت دارد. به نظرم تعویض رئیس مجلس چندان کار مناسبی نیست.

27216

منبع: تسنیم
"