صبح امروز سردار موسی کمالی، جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از ارائه تسهیلات جدید به سربازان و مشمولان متاهل خبر داد؛ بخشودگی غیبت، افزایش مدت مرخصی سالانه، افزایش کسر خدمت به ازای هر فرزند، خدمت در شهر محل زندگی همسر و افزایش حقوق از جمله این تسهیلات بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این تسهیلات در راستای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و به منظور خوشایندی سازی سربازی برای سربازان متاهل با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت فرمانده کل قوا، در نظر گرفته شده است. (اینجا را بخوانید)

این درحالی است که می توان برای خوشایندتر شدن سربازی برای مشمولان متاهل و همچنین رفع موانع ازدواج و تشکیل خانواده و فرزندآوری، تسهیلات بهتری هم برای سربازان قايل شد؛ این پیشنهادت بر مبنای رعایت سادگی و اجرای حداقل تغییرات برای نیروهای مسلح تدوین شده است.

١- اجرای طرح كسرخدمت متاهلین و افزایش آن به زمان شش ماه؛ طرح كسر خدمت سربازان متاهل به دلیل عدم افزایش مدت زمان خدمت سربازی، مسكوت ماند.

٢- افزایش ارائه تسهیلات به سربازان صاحب فرزند؛ ارائه كسر خدمت به ازای فرزند به مدت چهار ماه، این تسهیلات هم اكنون به سه ماه افزایش یافته است.

٣- ارائه تسهیلاتی كه سربازان در هنگام تولد فرزندان؛ افزایش مرخصی و پرداخت كمك هزینه، هم اكنون چنین تسهیلاتى تعریف نشده است

۴- اعزام تمامی مشمولان متاهل به محل سكونت همسر، حتی در شرایطی كه سرباز دارای غیبت باشد؛ هم اكنون تعداد قابل توجهی از سربازان متاهل دور از محل سكونت همسر به خدمت مشغول هستند

۵- افزایش ٣٠ درصدی حقوق سربازان متاهل از درآمد طرح مشمولان غایب، كه باتوجه به ادامه این طرح در سال ٩٥ و همچنین پرداخت جرمیه به صورت اقساط، افزایش حقوق برای سربازان متاهل امكان پذیر خواهد بود.

۶- به سربازان متاهل اجازه داده شود تا بعد از ساعت اداری و همزمان با نیروهای كادر از پادگان خارج شوند تا بتوانند در زمان باقی مانده برای تامین هزینه زندگی، مشغول به كار شوند؛ هم اكنون اجازه خروج برای سربازان متاهل متغییر است و بسته به نظر مافوق ممكن است تا ساعت ١٧ هم اجازه خروج نداشته باشند.

كمپین بهبود خدمت سربازی، این موارد را در قالب شش پیشنهاد به ریاست سازمان نظام وظیفه و مسئولین ستادكل نیروهای مسلح ارائه کرده است؛

برای دیدن اینفوگرافیک در ابعاد بزرگتر، روی تصویر بالا کلیک کنید.

۴۷۴۷

منبع: خبرآنلاین