رییس دانشگاه صنعتی اراک، گفت: شناسایی استعدادها، پرورش و هدایت آن نقش شگرفی در بروز ارزش های متعالی انسانی دارد، عنوان کرد: پرورش استعداد امری مستمر است که از دوران کودکی آغاز می شود و تا پایان عمر ادامه دارد؛ لذا باید این مهم از همان اوان طفولیت بارور شود و در دوران تحصیل بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نجفی، رییس دانشگاه صنعتی اراک در گردهمایی مدیران و مشاوران دوره اول متوسطه که پیرامون نحوه اجرای آیین نامه هدایت تحصیلی پایه نهم با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش که امروز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد، عنوان کرد: موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان بحثی جدی در توسعه کشور است. وی با بیان اینکه انسان به عنوان اشرف مخلوقات موتور پیشران تکامل خلقت است، عنوان کرد: خلقت با انسان رنگ می گیرد چراکه بذر تعلیم و تربیت را در وجود وی نهادینه شده است و یک معلم وظیفه دارد که این بذر را پرورش داده و به نحو شایسته ای که در شان خلقت انسانیست، آن را تربیت کرده و وجود او را ارزشمند سازد. نجفی ابراز کرد: اقدام به انجام کارهای کلیشه ای و بدون برنامه و بی هدف ارزش انسانی نیست، بلکه ارزش های متعالی انسانی در بارش برکات خداوند از وجود اوست و این بارش تنها در سایه تعلیم و تربیت و شکوفا کردن آن امکان پذیر می شود. وی با بیان اینکه شناسایی استعدادها، پرورش و هدایت آن نقش شگرفی در بروز ارزش های متعالی انسانی دارد، عنوان کرد: پرورش استعداد امری مستمر است که از دوران کودکی آغاز می شود و تا پایان عمر ادامه دارد؛ لذا باید این مهم از همان اوان طفولیت بارور شود و در دوران تحصیل بیشتر مورد توجه قرار گیرد. نجفی افزود: علاوه بر شناسایی استعدادهای تحصیلی، هدایت تحصیلی نیز از مباحثی است که باید در حوزه تعلیم و تربیت که به عهده نهاد آموزشو پرورش است مورد توجه قرار گیرد چراکه سهم بسزایی در آینده افراد دارد و بی توجهی به آن پیامدهای ناگواری برای یک جامعه به دنبال خواهد داشت. وی تاکید کرد: برای هدایت تحصیلی دانش آموزان به مسیر صحیح نباید اجازه داد که سایر سامانه ها دخالت مخرب داشته باشند و توجه دانش آموزان را در مقوله انتخاب رشته فقط به یک سری رشته های خاص متمرکز کنند.