مدارس دولتی بر خلاف بخشنامه ها و رویه قانونی موجود در وزارت آموزش و پرورش، همچنان به بهانه های مختلف، از اولیای دانش آموزان پول مطالبه می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مطالبه غیرقانونی وجوه به بهانه های مختلف از اولیای دانش آموزان همچنان در مدارس دولتی ادامه دارد. این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش بارها از مردم خواسته در صورت مشاهده چنین مواردی، به مسئولان اطلاع دهند. به عبارت دیگر، مدیران مدارس کار خود را می کنند و مسئولان وزارت آموزش و پرورش به جای تقویت نظارت خود، تصمیم گرفته اند مردم را در مقابل اقدامات غیرقانونی قرار دهند و مسئولیت نظارت را به مردم بسپارند.

در همین رابطه یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم، صورتحسابی را به دست ما رسانده که در آن، مدیر یک مدرسه دولتی از اولیای دانش آموزان خواسته تا هزینه های مختلفی را برای ثبت نام دانش آموز خود بپردازند. در این صورتحساب، اقلامی مانند مجلات رشد، تکثیر جزوات و اوراق امتحانی، آب و برق و گاز و اینترنت و تلفن مدرسه و حتی رنگ آمیزی کلاسها به چشم می خورد. جالب اینجاست برای آشنایی بیشتر اولیای دانش آموزان با مباحث مربوط به خانواده در این صورتحساب، ردیفی با نام جلسات آموزش خانواده پیش بینی شده است.

این ولی دانش آموز از مسئولان آموزش و پرورش خواسته است به جای طرف قراردادن اولیای دانش آموزان با مسئولان مدارس، فکری به حال دریافت اجباری این وجوه قبل از ثبت نام کنند.

 

45231

 

منبع: خبرآنلاین