محمد منطقه چهارمحال و بختیاری - اظهار کرد: از سال تحصیلی جدید دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان که شیوه نوین ارزشیابی کیفی توصیفی را فرا گرفتهاند کلاسهای درس ابتدایی را اداره می کنند.
وی گفت: 12 هزار و 400 دانشجو معلم با فراگیری این شیوه تدریس، دانش آموزان را به صورت مستمر در طول سال ارزیابی و موانع و اختلالات یادگیری را به والدین و کارشناسان آموزشی گزارش میکنند .
دیمهور افزود: برای نخستین بار ردیف خاص با موضوع توسعه کمی و کیفی دورههای پیش دبستانی با اعتبار 500 میلیارد ریال در بودجه سال 95 پیش بینی شده است و با بهره برداری از این بودجه طرح انطباق زبان نوآموزان با زبان فارسی و یادگیری موثر در مناطق محروم، مرزی و دوزبانه اجرا خواهد شد.
وی گفت : در سال تحصیلی پیش رو، جمعیت مدارس ابتدایی با افزایش 60 هزار نفری به حدود هفت میلیون و 540 هزار نفر افزایش مییابد که برای اجرای طرح نوین آموزشی 380 هزار معلم در مدارس دولتی و 40 هزار مربی در پیشدبستانیهای بخش خصوصی وظیفه آموزش را برعهده خواهند داشت.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، دو دورهای شدن مقطع ابتدایی را در 60 درصد مدارس با جمعیت بیش از 200 نفر از جمله طرحهای کیفی سازی آموزش و پرورش دانست و افزود: علیرغم کمبود 20 هزار کلاس درس در مقطع ابتدایی در دو سال گذشته 70 هزار کودک بازمانده از تحصیل در مناطق محروم و مرزی جذب تحصیل شدهاند و پوشش تحصیلی ابتدایی در کشور به 98.6 درصد رسیده است.
237