رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به موضوع حج 95 و این که هنوز نتیجه مذاکرات با کشور عربستان، صد در صد مشخص نشده است، گفت: مرکز پزشکی حج و زیارت مقدمات آزمون و انتخاب پزشکان در استانها را فراهم کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارسال دارو و تجهیزات نیز صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنالاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، دکتر سیدعلی مرعشی گفت: صورت تعیین تکلیف اعزام زائر به عربستان، پزشکان کاروان نیز برای انجام معاینات معرفی خواهند شد.

او همچنین با اشاره به چاپ کتاب «پزشکی حج ایرانیان در گذر تاریخ»، گفت: این کتاب با بیان سیر تحولات خدمات‌رسانی به زائران در حج و عتبات می‌تواند به عنوان نقشه راه آینده مورد استفاده قرار گیرد. کتاب «پزشکی حج ایرانیان در گذر تاریخ» بیانگر چگونگی ارائه خدمات پزشکی در حج و پس از آن در عتبات عالیات خواهد بود.

مرعشی گفت: تیم پزشکی اعزامی هلال‌احمر در مقاطع مختلف زمانی برای ارائه خدمات با مسائل و مشکلاتی مواجه بوده‌اند و لذا راهکارهای ارزشمندی برای حل این موضوعات اتخاذ شده است که این کتاب با مرور این موضوعات می‌تواند به عنوان نقشه‌ راهی برای آینده مورد استفاده قرار گیرد.

۴۷۴۷

منبع: خبرآنلاین
"