اعتبار مورد نیاز برای پاداش پایان خدمت فرهنگیانی که امسال بازنشسته می‌شوند و کسانی که پارسال بازنشسته شدند، در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی بازنشستگان فرهنگی در مورد پاداش پایان خدمت و طرح رتبه بندی سوال داشتند. در همین رمینه احمد صافی رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش  توضیحاتی داد.

او گفت: بازنشستگان آموزش و پرورش اصولا به ۲ دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ یکی بازنشستگانی که تمام امورشان مربوط به صندوق بازنشستگی است و هر نوع سوال و خواستهٔ آن‌ها از قبیل وضع مالی، حقوق، بیمه و وضع ارتقاء به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برمی‌گردد، اما آن دسته دیگر از افرادی هستند که یا قرار است؛ امسال بازنشسته شوند و یا اینکه سال گذشته بازنشسته شده‌اند؛ این افراد به دلیل اینکه هنوز پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکره‌اند؛ سوالات و خواسته‌هایشان به وزارت آموزش و پرورش ارتباط دارد.
او گفت: سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که اعتبار مورد نیاز برای پاداش پایان خدمت افرادی که امسال بازنشسته می‌شوند و کسانی که پارسال بازنشسته شدند، در بودجه امسال پیش‌بینی شده است، اما این بودجه باید تخصیص داده بشود تا آموزش و پرورش بتواند آن را پرداخت کند.
صافی در مورد قاضای فرهنگیان بازنشسته برای اعمال طرح رتبه‌بندی در حقوقشان افزود: وزارت آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی در حال بررسی و مذاکره در این مورد هستند تا انشاء‌الله این مشکل هم حل شود.

46232

 

 

منبع: خبرآنلاین