مهر نوشت: نشست خبری وزیر بهداشت که در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور در دانشکده علوم پزشکی مشهد برگزار شد به ماجراهای فضای مجازی و فیش حقوقی پزشکان کشید.

 «حسن قاضی زاده هاشمی» شامگاه چهارشنبه در نشست خبری که در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور در دانشکده علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با اشاره به شایعات و مباحثی که در خصوص اخلاق حرفه پزشکی به‌ویژه در فضای مجازی مطرح است، گفت: همه ما باید حواسمان جمع باشد که حاشیه سازی نکنیم هرچند تا حدودی این اتفاق ها می‌افتد اما در برخی موارد به دلیل بداخلاقی ها واقعیت ها به شکل نادرست نشان داده می شود که مهم است ما از مسیر اخلاق خارج نشویم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در رابطه با اینکه «نقد حقوق و درآمد پزشکان را منصفانه می‌بینید؟ » تصریح کرد: حقوق پزشکان ازحقوق یک کارگر ساده کمتر است؛ شاید جای تعجب باشد که حقوق یک متخصص جراح مغز اعصاب همراه با مزایا دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و حقوق یک متخصص داخلی با مزایا دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است؛ اما این مسیر اول دریافت حقوق برای این متخصصان است و در دولت وقت در سال ۸۴ تصمیم گرفته شد اداره بیمارستان ها را خودگردان کنند که این امر منجر شد تا بیمارستان ها و تجهیزات به پزشکان و پرستاران واگذار شود و بخشی از درآمد پزشکان از این مسیر است.

2323

منبع: مهر
"