فرمانده یگان حفاظت اراضی ملی سازمان ملی زمین مسکن استان گیلان در تشریح عملکرد یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی گیلان در 4 ماهه اول سال جاری گفت: بالغ بر 55 هزار و ۲۷۵متر مربع از اراضی ملی استان گیلان به ارزش۵۵۶ میلیارد ریال رفع تصرف شد.

به گزارش خبرآنلاین گیلان، به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان، سرهنگ شهريار نظمي فرمانده يگان حفاظت اراضي ملي سازمان ملي زمين مسكن استان گيلان با اعلام اين خبر افزود: با اقدام به موقع تيم هاي گشت يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن مستقر در اداره كل راه وشهرسازي استان گيلان و پس از اخذ مجوز قضايي در مجموع , بالغ بر 55275.7 متر مربع از اراضي ملي به ارزش كل ۵۵۶ ميليارد ريال آزادسازي و به بيت المال بازگشت داده شد.
سرهنگ نظمي درخصوص ارزش ريالي رفع تصرفات اخير در سطح ساير شهرستانهاي استان گفت: بيشترين رفع تصرفات از حيث ارزش ريالي مربوط به شهرستان رشت به مساحت 32798 مترمربع به ارزش 100 ميليارد ريال و كمترين آن در شهرستان ماسال به مساحت 665 مترمربع به ارزش ۳ ميليارد ريال بوده است.

فرمانده يگان حفاظت اراضي ملي سازمان ملي زمين مسكن استان گيلان در خصوص رفع تصرف اراضي ملي گفت: با عنايت به تاكيدات مقام معظم رهبري در خصوص حفاظت و صيانت از اراضي ملي و منابع طبيعي، اين اداره كل با تشكيل يگان حفاظت از اراضي بيش از گذشته در راه حفاظت از اراضي ملي و برخورد با متصرفين تلاش خواهد كرد و به افراد سودجو فرصت تعرض به بيت المال را نخواهد داد.

در پايان سرهنگ نظمي از همه مردم عزيز استان خواست چنانچه قصد خريد املاك در محدوده و حريم شهرهاي سطح استان را دارند ابتدا استعلامات لازم در اين خصوص از طريق اداره كل راه و شهرسازي بعمل آورده و از خريد هر گونه اراضي فاقد سند مالكيت رسمي از افراد سودجو پرهيز نمايند.

 

۴۸

برچسب‌ها