مدیر کل بیمه سلامت استان البرز: بیماران با دفترچه بیمه سلامت تنها 10درصد هزینه درمان را پرداخت می کنند.

به گزارش خبرآنلاین البرز, سعید جوانشیر پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در محل سالن اجتماعات اداره کل بیمه سلامت البرز برگزار شد، گفت: توسعه نظام بیمه سلامت کشور یکی از مهمترین فرامین مورد تاکید در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنجم توسعه و از اهداف اصلی سازمان بیمه سلامت ایران است که با تشکیل این سازمان، یکی از بزرگترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور به عهده آن نهاده شده تا زمینه تحقق اهداف بلندی چون عدالت محوری، ارتقاء سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان، رفع همپوشانی بیمه‌ای و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور فراهم شود.
وی خاطر نشان کرد: بسیاری از داروهای این بیماران به طور کامل رایگان و بخشی تا 90 درصد رایگان شده است و تعهدات جدیدی نیز در زمینه درمان و دارو تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است، همچنین برای بیماران خاص بر اساس تعریف وزارت بهداشت در طرح تحول تعهداتی در نظر گرفته شده که بخشی از آن افزایش تعهدات در بیمه پایه و بخشی نیز در تعهدات بیمه سلامت افزایش یافت که منجر به کاهش پرداختی مردم و همچنین افزایش داروهای جدید به تعهدات شد و فرانشیز پرداختی مردم 90 تا 100 درصد کاهش یافت.
مدیرکل بیمه سلامت البرز با تأکید بر اینکه شهروندان برای دریافت دفترچه بیمه سلامت تنها هزار تومان باید پرداخت کنند، گفت: افرادی سودجو با تماس تلفنی و قانع کردن افراد و دریافت مبالغ بالا ادعای ارائه دفترچه سلامت می‌کنند که شهروندان باید در این زمینه آگاه باشند.
وی در ادامه تصریح کرد: طرح تحول سلامت و دارو طرح هایی بود که در ادمه به تعهدات بیمه سلامت اضافه شد که هزینه های سنگینی را برای بیمه سلامت ایجاد کرد و دولت در حالی که ردیف بودجه برای این موضوع در نظر گرفته بود اما تحقق پیدا نکرد و با مشکل مواجه شدیم که باعث بدهی 610 میلیارد ریالی در سال 94 شد.
جوانشیر در دادمه افزود: بیمه شدگان بیمه سلامت در صورت مراجعه به بیمارستان های دولتی تنها 10 درصد از مبلغ درمان را پرداخت می کنند.
وی با اشاره به اينکه بیماری هایی از جمله سرطان سکته و... شامل این بیمه می شود افزود: بیماران این بیمه بهتر است برای بستری به بيمارستان هاي دولتی مراجعه کنند تا شامل 90 درصد تخفیف شوند.
وی تصریح کرد: البرز رتبه هفتم در کشور از نظر تعداد ثبت‌نام کنندگان را به خود اختصاص داده که البته با توجه به رشد جمعیت و شناور بودن آن در کرج، آمار دقیقی از تعداد افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار نداشتند در دسترس نبود.
مدیر کل بیمه سلامت بیان کرد: مشکلات زیادی در این حوزه وجود داشته و با ایده‌آل‌ها فاصله زیادی دارد اما نسبت به گذشته رشد مناسبی دارد.
جوانشیر خاطرنشان کرد: بودجه قابل توجهی به بيمه روستایی تزریق شد که باعث افزایش تعهدات ما در قبال روستائیان شد که این گام موثری در دوران تحریم ها بود.
وی ادامه داد: افرادی سودجو با دریافت مبالغ بالا ادعای ارائه دفترچه سلامت می‌کنند، که شهروندان باید در این زمینه آگاه باشند.
جوانشیر با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای افزایش تعهداتی بیمه ها صورت گرفته افزود: خدمات توسط دانشگاه علوم پزشکی و سایر موسسات ارائه می‌شود و خرید خدمت از وظایف بیمه سلامت است و تاجایی پیش می‌رویم که دانشگاه و موسسات خدماتی که بیمه سلامت ندارد و بیمه شده به سبب آن به تهران مراجعه می‌کند را در البرز داشته باشیم.
وی افزود: 280 هزار نفر در بیمه سلامت ثبت نام کرده بودند که این تعداد به 500 هزار نفر رسیده است.
جوانشیر در ادامه خاطرنشان کرد: مراحل ثبت نام بینه سلامت کاملا رایگان است و رسانه ها باید این موضوع را منعکس کنند.

46

منبع: khabaronline