نام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای دومین بار از ساختمان بهارستان به‌زودی تغییر خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۳۲۷ برای نخستین بار با تصویب برنامه هفت‌ساله عمرانی اول با نام سازمان برنامه پایه‌گذاری شد. 

در ۱۶ اسفند ۱۳۷۸ شورای عالی اداری  دولت اصلاحات تصمیم به ادغام دو سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه گرفت که این تصمیم در ۱۷ تیر ۱۳۷۹ منجر به تاسیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شد.

در ۱۸ تیر ۱۳۸۶، پس از ۶ سال محمود احمدی‌نژاد این سازمان را منحل و وظایف آن به دو معاونت رئیس جمهور تحت عناوین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی منتقل کرد.

در ۲۸ خرداد (سه روز پس از انتخاب روحانی به عنوان ریاست جمهوری)، مجلس شورای اسلامی ایران یک فوریت برای تشکیل سازمان مدیریت تصویب کرد.

در ۱۹ آبان ۱۳۹۳، با دستور رئیس جمهور و تصویب شورای عالی اداری، با ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایهٔ انسانی رئیس جمهور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، با مصوبه شورای عالی اداری احیاء شد.

در 13 مرداد 95 حسن روحاني، رئيس‌جمهور در 2‌حكم جداگانه جمشيد انصاري را به سمت رياست سازمان امور اداري و استخدامي  و محمدباقر نوبخت، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي را به‌عنوان رئيس سازمان برنامه و بودجه منصوب كرد.

لطفا درباره این تغییر نظرتان را در بخش نظرات ثبت کنید.

3939

منبع: خبرآنلاین