با افزایش تعداد خودکشی‌ها و تصادف قطار با مردم در ایستگاه های مترو، بحث دیوار حائل در ایستگاه‌ها دوباره مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در سال‌های گذشته و با هرخبر خودکشی و مرگ در اثر تصادف با قطار در ایستگاه مترو، بحث دیوارهای شیشه‌ای حائل مطرح شده است. 

متروی تهران به بهانه هزینه هنگفتی که می‌گویند به اندازه هزینه تجهیز یک ایستگاه است، از ساخت این دیوار طفره رفته است. هرچند که شورای شهر ملزم کرده که شهرداری حداقل مطالعاتی در این زمینه داشته باشد. 

اما با افزایش موارد مرگ و خودکشی در مترو در یکی دو ماه گذشته، دیروز طرحی آزمایشی در ایستگاه طالقانی اجرا شد که البته شباهتی با آن چیزی که انتظار می‌رفت نداشت. تصویر این طرح آزمایشی را در زیر مشاهده می‌کنید؛

احسان مقدم، سخنگوی بهره‌برداری مترو گفته که این طرح برای فرهنگ‌سازی اجرا شده كه بی‌احتیاطی‌ها را كاهش می‌دهد: «نصب برخی علایم و موانع هشدار دهنده در ایستگاه‌های مترو به صورت پایلوت در ایستگاه دروازه دولت به صورت استیكر و در ایستگاه طالقانی با قندیلك‌ها انجام شده است تا منجر به رفع موارد آسیب‌زایی كه در این زمینه مطرح بود، شود. علاوه بر این می‌خواستیم فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام شود تا حوادثی كه نتیجه بی‌احتیاطی روی سكوهاست مرتفع شود.»

به گفته سخنگوی شرکت بهره‌برداری مترو اقداماتی كه در دو ایستگاه مترو انجام شده، قرار است در ایستگاه‌های دیگر هم به اشكال مختلف انجام شود: «اما تنها در راستای فرهنگ‌سازی است و به پیشنهاد مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل ترافیك شهرداری تهران در دستور كار قرار گرفته است. شركت مترو برای نصب درهای حائل از نظرات كارشناسان و تجریبات كشورهای دیگر استفاده می‌كند. البته در اغلب كشورهای اروپایی ایستگاه‌های مترو درهای حائل ندارند اما كشورهایی هم هستند كه از دیوارهای پی. اس. دی در ایستگاه‌ها استفاده كرده‌اند.»

نمايندگان شوراي شهر تهران دو هفته قبل طرح نصب درهای جداکننده در ایستگاه‌های مترو در شورای شهر را به تصویب رساندند تا اين موضوع در دستور كار شهرداري قرار گيرد. گفته مي‌شود اجرای این طرح در ایستگاه‌های مترو نزدیک به‌ هزار‌میلیارد ریال برای پایتخت هزینه دارد.

سیستم محافظ سکو یا PSD شامل دیوارهای شیشه‌ای و در‌های اتوماتیکی است که در تمام طول مترو نصب می‌شود و پس از ورود قطار به ایستگاه مترو و توقف کامل، در‌ها که دقیقا در مقابل در‌های قطار قرار گرفته‌اند به‌طور اتوماتیک باز می‌شوند

به نظر شما طرح آزمایشی مترو با قندیلک تاثیری در نظم بیشتر مسافران در سوار و پیاده شدن دارد و اصلا عاملی برای به صفر رسیدن خودکشی و مرگ در تصادف با قطار است؟

نظرات خود را در این باره در بخش کامنت‌های همین خبر برای ما ارسال کنید.

۴۷۴۷

منبع: خبرآنلاین