آهنگساز مستند «ایران» تاکید می‌کند در بخش مربوط به استان زنجان، از موسیقی آذری بهره خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مستند «ایران» مجموعه‌ای تلویزیونی است که به تاریخ و طبیعت ایران بادیدی متفاوت می‌پردازد.

در این مجموعه تلاش شده است تا ایران با فرهنگ، هویت و تاریخ دیرینه‌اش به مخاطب ایرانی و غیر ایرانی معرفی شود.

افشین عزیزی، آهنگساز مستند «ایران» با اشاره به حضور محمد معتمدی به عنوان خواننده تیتراژ آغازین و پایانی این مجموعه گفت: «هم اکنون در مرحله ساخت موسیقی متن مستند «ایران» ویژه زنجان هستیم. با گروه کارگردانی در این خصوص جلسات بسیاری برگزار کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که حتما تیتراژ و متن موسیقی با زبان و سبک و سیاق آذری ساخته شود و بیشتر به موسیقی فولکلور منطقه بپردازیم.»

او ادامه داد: «در صدد هستیم برای موسیقی بخش رنجان از تصنیف‌هایی استفاده شود که بیشتر به حال و هوای این استان و تاریخ کهنش نزدیک باشد.»

عزیزی که در کارنامه خود آهنگسازی فیلم سینمایی «کوچه بی نام»، «آباجان»، سریال «پریا» و مستند «رویای‌های هر صبح» را دارد، افزود: «بستر موسیقی این مجموعه، کلاسیک و تنظیم آن بر پایه موسیقی ایرانی است. به طور کلی می‌توان گفت موسیقی مستند «ایران» مانند سریال‌هایی چون «هزاردستان» و «سربداران» بر بستر موسیقی کلاسیک جهانی ساخته می‌شود. تلاش می‌کنیم که موسیقی این مجموعه را به دلیل پخش آن درشبکه‌های برون مرزی با ساختاری جهانی و قابل لمس تنظیم کنیم.»

این موسیقی‌دان در ادامه توضیح داد: «فضا و موسیقی الکترونیکی خواهد بود اما  از سازهای ایرانی و ملودی ایرانی هم صد درصد استفاده می‌کنیم.»

5757

منبع: خبرآنلاین