به گزارش خبر آنلاین ،میرابراهیم صدیق تشریح کرد: عملیات اجرای خط دوی قطار شهری کرج از سال 85 به شرکت سابیر واگذار شده بود قرار بود این خط طی پنج سال تکمیل و به بهرهبرداری برسد، اما بهعلل برخی مشکلات هنوز ناتمام مانده است.
عضو شورای شهرکرج افزود: مشکلات اعتباری، تحریمها و اختلاف کارفرما و شرکت سابیر بخشی از مشکلات به وجود آمده در این پروژه بود که در نهایت باعث شد قرارداد منعقد شده با این شرکت در دیماه سال گذشته فسخ و شرکت سابیر خلع شود اما این بدین معنا نیست که توافقات و قرارداد فی مابین به راحتی کنار گذاشته شده و پیمانکار از پروژه کناره گیری کند.
عضو شورای شهر با اشاره به اینکه بعد از این اتفاق استاندار البرز به عنوان نماینده دولت در تعیین تکلیف پروژه قطار شهری تعیین و وارد ماجرا شد ادامه داد : مشکلات حقوقی بسیاری در این قرارداد به چشم می خورد و شورای شهر نیز در خصوص خلاء های موجود باید به شکل جدی تصمیم گیری کرده تا سابیر در صورت تامین مالی آن به کار خود ادامه دهد.
صدیق افزود: هرچند شرکت سابیر هنوز نتوانسته به تعهدات جدید خود عمل کند، اما پیمانکار جدیدی نیز برای این پروژه انتخاب نشده است و شرکت سابیر باید به شرط و شروطهای گذاشته شده برای بازگشت مجدد به این پروژه عمل کند .
46