فرمانده مرزبانی ناجا گفت: درخصوص کمک به مناطق مرزی با تدبیر دولت و شورای عالی امنیت ملی کارگروه ویژه مرزی تشکیل شده است. دراین زمینه معبرهای مختلفی برای کوله بران و کمک به مرزنشینان تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سردار قاسم رضایی در همایش توجیهی مبلغان سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در قم جهت اعزام به یگان های مرزی سراسر کشور گفت: طول مرزهای خشکی و دریایی کشور هشت هزار و 755 کیلومتر است، ما معتقدیم ایران 80 میلیون مرزبان بالقوه و دو میلیون و 500هزار مرزبان بالفعل دارد و این دژ محکم نظام اسلامی است.

فرمانده مرزبانی ناجا با مقایسه مبلغان دوران دفاع مقدس و کنونی به تفاوت این دو با یکدیگر اشاره کرد و گفت: اول اینکه تخاصم در دوره کنونی نسبت به دوران دفاع مقدس با سلاح و موشک نیست ودوم اینکه تبلیغ و مدح کمتری نسبت به گذشته صورت می گیرد.

وی افزود: توفیقی شد در جمع مبلغانی باشیم که به یگان های مرزی اعزام می شوند تا در کنار رزمندگان، امور دینی، اعتقادی و اخلاقی آنان را بر عهده داشته باشند و آن را تقویت کنند.

سردار رضایی با بیان اینکه مبلغان منتخب، مرزیاران افتخاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند، تصریح کرد: لباس مرزبانی در اختیار طلاب قرار گرفته و مانند مبلغان دوران دفاع مقدس که لباس رزم می پوشیدند، امروز هم طلاب حاضر لباس رزم را بر تن کرده و وارد صحنه های مرزبانی خواهند شد.

وی گفت: درخصوص کمک به مناطق مرزی با تدبیر دولت و شورای عالی امنیت ملی کارگروه ویژه مرزی تشکیل شده است. دراین زمینه معبرهای مختلفی برای کوله بران و کمک به مرزنشینان تدارک دیده شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: باید قوانین و مقررات بازنگری و همه دستگاه های ذیربط از جمله گمرک، پایانه ها، بنادر و دستگاه هایی که در این مورد نقش دارند شفاف تر عمل کنندتا به نوعی از قاچاق کالا بهتر پیشگیری کنیم.

وی گفت: تنها مرزی که نیاز به دیپلماسی فعال تری دارد مرز مشترک با پاکستان است، هماهنگی در سطح دولت خوب است ولی در سطح منطقه ای تلاش بیشتری را می طلبد و به جد دنبال این هستیم که بتوانیم مرزهای مشترک را مدیریت کنیم و آن چه که مورد مطالبه ملت و دولت طرفین است محقق کنیم.

گفتنی است در خاتمه با اهداء لباس مرزبانی به طلاب، جمع حاضر به صورت نمادین این لباس مقدس را بر تن کردند.

۴۷۴۷

منبع: خبرآنلاین
"