محمدحسین مهدویان از علاقه‌اش به سینمای رسول ملاقلی‌پور نوشت و از پر نشدن جای خالی‌اش در سینما گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» متنی را به مناسبت دهمین سالگرد درگذشت رسول ملاقلی پور در اینستاکرامش منتشر کرد.

این کارگردان درهمین راستا نوشت: «من هیچ‌وقت رسول ملاقلی‌پور را از نزدیک ندیده‌ام و معاشرتی با او نداشته‌ام ولی از او می‌نویسم. چون همیشه تماشاگر ثابت فیلم‌هایش بوده‌ام و بیشتر فیلم‌هایش را هم دوست دارم. حتی فیلم‌هایی مثل «کمکم کن» که در زمان خودش به مذاق بعضی ازطرف‌داران آقا رسول خوش نیامد.

حرارت و هیجان جاری در فیلم‌های ملاقلی‌پور همیشه مرا مجذوب ‌خود کرده و می‌کند. وقتی خبر فوت ایشان را شنیدم اولین چیزی که در ذهنم گذشت فقدان همین حرارت و هیجان بود. فیلم‌ساز دیگری را نمی‌شناختم که بتواند جای او را پر کند. خلق تصاویر بدیع و جنون‌آمیز در فضایی فراواقعی و سوررئالیستی ویژگی منحصر به‌فرد فیلم‌های رسول ملاقلی‌پور بود. وضعیتی که تقریبا در تمام فیلم‌هایش تکرار ‌شد. این همان خاصیت جادویی سینماست که تماشاچیان را سحر می‌کند و دنیایی تازه برای‌شان می‌سازد.

یکی از اولین تصاویری را که از سینما به یاد دارم، رسول ملاقلی‌پور برایم ساخته است. سکانس افتتاحیه فیلم «افق» شاید جزو اولین تصاویری است که از سینما در ذهنم باقی مانده است. تصویری سحرآمیز از فضای زیر آب که ناگهان با پدیدار شدن پیکر بی‌جان غواصی کف دریا وضعیتی موهوم و حتی ترسناک به وجود می‌آورد. هفت یا هشت سال بیش‌تر نداشتم که این تصویر را در حالی که در ردیف اول صندلی‌های سینما نشسته بودم دیدم و سینما برایم جلوه کرد. باور کنید یا نه! من همان‌جا عاشق سینما شدم و شیفته تصویری که رسول ملاقلی‌پور از جنگ ساخته بود.

روزی که خبر فوت ناگهانی آقا رسول را شنیدم خیلی دلم گرفت. خودش را نمی‌شناختم ولی می‌دانستم که خیلی زود دلم برای دنیایی که او در فیلم‌هایش می‌ساخت تنگ می‌شود. راستی که امروز در این هجمه فیلم‌های اجتماعی واقع‌نما و در میان واقعیت‌زدگی افراطی سینمای ایران چقدر جای دنیای سحرآمیز و رازآلود فیلم‌های رسول ملاقلی‌پور خالی است. روح‌اش شاد و یادش گرامی باد.»

57243

منبع: خبرآنلاین