دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دیداری رسمی در گرجستان بسر می برد عصر امروز با گیورگی مارگوِلاشویلی رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد

به گزارش خبرآنلاین دكتر محمد جواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان عصر امروز با "گيورگی مارگولاشويلی" رئيس جمهور گرجستان دیدار و گفتگو كرد. در اين ملاقات رئيس جمهور گرجستان گفت: در بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط ايران و گرجستان، این روابط دارای پيشرفت های بسیار خوبی بوده و ما مشتاق گسترش روابط در سطحی بالاتر از سطح موجود هستيم. رئيس جمهور گرجستان با تمجيد از فرهنگ غني ايران گفت: فرهنگ ايران تاثير زيادی در گرجستان دارد و لازم است همكاری های فرهنگی دو کشور نیز بیش از پیش تقویت شود.

دكتر ظريف وزیر امور خارجه کشورمان هم ضمن تشكر از مهمان نوازی دولت گرجستان گفت: مردم ايران و گرجستان ارتباط نزديكی با يكديگر دارند و جمهوری اسلامی ایران نیز آماده گسترش و تعمیق روابط خود با جمهوری گرجستان است.

در ادامه دیدار طرفين همچنين در خصوص همكاری های تجاری، اقتصادی، بانكی، کشاورزی، تبادل زندانی ها، كريدور ترانزيتی خليج فارس- دريای سياه گفتگو و تبادل نظر کردند.

4949

منبع: خبرآنلاین