مهلت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یک روز دیگر به پایان می‌رسد و نامزدهای این انتخابات به شدت سفرها و اظهارات انتخاباتی‌شان را دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین یک روز دیگر به پایان تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی است و نامزدها می‌خواهند در این فاصله باقی مانده بیشترین استفاده را از این زمان باقی‌مانده ببرند؛ حسن روحانی، ابراهیم رییسی و مصطفی میرسلیم امروز هم مانند روزهای گذشته شهرهای مختلفی را برای سخنرانی‌هایشان برگزیدند و مصطفی هاشمی طبا مانند رویه پیشینیش برنامه های تبلیغاتی خودش را از صدا و سیما پی گرفت. اسحاق جهانگیری هم در اولین سفر تبلیغاتی اش ابتدا به یاسوج رفت. او سپس راهی شیراز شد و  در سخنرانی بین مردم این شهر  بود که به نفع حسن روحانی از حضور در انتخابات انصراف داد.

انتقاد دوباره روحانی از دروغ‌های رقبا

حجت‌الاسلام حسن روحانی که امروز در ادامه سفرهاي استاني خود در جمع هزاران نفر از هوادارانش در مجموعه ورزشی انقلاب استان زنجان حضور يافته  بود خطاب به رقبای انتخاباتی اش گفت:به روستاها نرویدد و به مردم دروغ بگویید. با اتوبوس مردم را جمع نکنید. در پادگان نهار چرب ندهید. دنيا همین سه چهار روز نیست. اخلاق و صداقت کجا رفت؟ شرم و خجالت کجا رفت؟ مگر رهبر انقلاب نفرمود مر قانون. قانون کجا رفت؟ مگر رهبر انقلاب نفرمود حق الناس. حق الناس کجا رفت؟ (اینجا)

حجت‌الاسلام حسن روحانی همچنین امروز به اهواز سفر کرد و در جمع هوادارنش خطاب به رقبایش گفت: با آتش زدن سفارت مشکل ریزگرد حل نخواهد شد. باید ویزا میان ایران و عراق برداشته شود تا مردم راحت رفت و آمد کنند. چرا به مردم دروغ می گویید؟ می گویید در مدارس ایران، درس های ضداخلاق تدریس می شوید؟ چرا به معلمان و دانش اموزان اهانت می کنید؟ چرا می روید در روستاها می گویید که یارانه ها قطع می شود؟ (اینجا)

از اتهام تا خط و نشان دوباره رئیسی برای رقبایش

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی هم در ادامه سفرهای انتخاباتی خود امروز به بوشهر سفر کرد و در جمع حامیانش باز هم حسن روحانی را از انتقادهایش بی بهره نگذاشت؛ «آقای روحانی شما می گویید آقایان می‌خواهند دیپلماسی را نوع دیگری تعریف کنند. روابط دولت شما با پانزده کشور همسایه چگونه است؟ می‌توان بهترین روابط را با کشورهای خلیج فارس را داشت. اینکه به بیگانگان بگویید در انتخابات هوای جریان ما را داشته باشید، ما این دیپلماسی را بلد نیستیم. می‌گوییم یارانه فقرا باید افزایش پیدا کند؟ می‌گویند پول نیست! چگونه شب انتخابات یارانه اقشار تحت پوشش را چند برابر کردید. البته ما موافق افزایش یارانه فقرا هستیم اما چرا شب انتخابات؟ (اینجا)

او از بوشهر به میان مردم کرج آمد و باز هم خطاب به روحانی گفت: شما می‌گویید نمی‌شود، پس چرا خود را به مردم عرضه کردید تا انتخابتان کنند. چند شب پیش برای پنج میلیون نفر پیامک آمده که بیایید یارانه خود را بگیرید، ما می‌گوییم که از کجا آورده‌اید؟ قبلاً مشکل ما این بود که جوان ما کار نداشت، الان پدرش هم به خانه می‌آید و می‌گوید من هم بیکار شدم. (اینجا)

اما همانطور که از چند روز پیش خبر حضور ابراهیم رییسی در مصلی تهران منتشر شده بود، او امروزبه همراه محمدباقر قالیباف که به نفع او از انتخابات انصراف داده به جمع هوادارانش در مصلی رفت و این بار با مخاطب قرار دادن حسن روحانی به او نصیحت کرد؛ « ما که گذشته‌مان را همه می‌دانند، گذشته ما حمایت از حقوق مردم است، گذشته ما گذشته دورکردن سایه تروریسم از این کشور است، اما آقایان شما چرا یادتان رفته که بیست سال سابقه امنیتی داشته‌اید اما امروز وقتی لب به سخن می گشایید، منافع ملی و مصالح کشور را نادیده می گیرید؟ من آقای روحانی را نصیحت می‌کنم که سخنی نگویید که وقتی فردا نوارشان را برای شما گذاشتند، همانطور که امروز می‌گویید ما برخی وعده‌ها را نداده‌ایم، بگویید من این حرف‌ها را نزدم.» (اینجا)
او همچنین در در شبکه خبر  درباره دیگاهش نسبت به فضای مجازی نیز گفت: فضای مجازی بسیار خوب است و می تواند میسر باشد و از این فضا باید استفاده شود؛ شبکه ملی اطلاعات در کشور می خواهیم که بعنوان یک ضرورت باید انجام شود؛ ما اشتغال فضای مجازی می خواهیم. بسیاری از کارها در حوزه کودکان و نوجوانان در دنیا می شود و ما دلار می دهیم و می خریم این کار باید در داخل کشور انجام شود. فضای مجازی مثل اتوبان می ماند هم می شود درست مورد استفاده قرار گیرد و هم می تواند در آن ویراژ داده شود و احساس ناامنی کرد.

توصیه میرسلیم به مردم: آرایتان را هدر ندهید!

سید مصطفی آقامیرسلیم دیگر نامزدی بود که امروز هم سفرهای انتخاباتی خود را در استان ها دنبال کرد. او که به تبريز رفته بود با بیان اینکه  چرا اینقدر اختلاف فاحش طبقاتی رخ داد، چرا باید چنین شرایطی فراهم باشد؟، خطاب به مردم این شهر گفت: « باید رییس جمهور کشور اعتقاد عملی به انقلاب و ارزش‌های آن داشته باشد. نمی دانید در کشورمان چقدر سرمایه خوابیده اگر بهره برداری کنیم کشور ما رتبه یک جهان خواهد بود. به دوستانتان هم توصیه کنید که آرای تان را هدر ندهید.» (اینجا)

او همچنین امروز در در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر ارزیابی وی در مورد کناره‌گیری قالیباف بیان کرد: آقای قالیباف خود باید پاسخ این سئوال را بدهد. میرسلیم علاوه بر این کناره‌گیری از صحنه انتخابات را رد کرد و گفت: تا پایان در صحنه انتخابات می‌مانم. میرسلیم همچنین امروز به دانشگاه زنجان هم سری زد و در جمع دانشجویان این این دانشگاه باز هم تعریضی به دولت حسن روحانی زد و گفت: «ما باید فعالیت‌های دانشجویان خود را الگو و به جهان معرفی کنیم. چرا باید جوانان ما بیکار بمانند؟ چرا چشم دوخته‌اند به اینکه تحریم‌ها برداشته شود، آیا آنقدر درایت نداشتند که بدانند ۷۰ سال است آمریکا دست از دشمنی با ما برنداشته است و اگر من به انتخاب مردم بر سر کار آمدم، به صورت جدی پیگیر برجام شده و نخواهم گذاشت حقوق ملت ایران پایمال شود.» (اینجا)

میرسلیم همچنین در گفت وگو با رادیو جوان از مشکلات شهر تهران و ضرورت انتقال پایتخت گفت؛ «دلیلی ندارد تمام وزراتخانه‌ها و مراکز اصلی تجاری و اقتصادی در تهران متمرکز شود. متاسفانه محدوده تهران رعایت نشده و گسترده هم شده است. به دلیل توزیع نادرست امکانات و ثروت مهاجرات‌های زیادی به تهران صورت گرفته است. در حالیکه قابلیت‌های زیادی در مناطق دیگر کشور است لذا این تمرکز در تهران باید کاهش یابد.»

سید مصطفی میرسلیم همچنین امروز درجمع دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین باز هم با اتهام زنی علیه دولت گفت: امروز عمده قاچاق کالا مربوط به وابستگان به دولت است؛ اما چرا با آنها برخورد نمی‌کنند و فقط زورشان به کوله‌برها می‌رسد؟ او با تاکید بر اینکه اعطای برخی وام های سنگین برای مدیران بانکی منافع بسیار زیادی دارد گفت: انقدر در برخورد با اینگونه رانت خواران و مفسدان تعلل کردند که ماجرای ۸ هزار میلیارد تومانی صندوق فرهنگیان پیش آمد.

از انصراف جهانگیری تا توصیه او به مردم به نفع روحانی

 اسحاق جهانگیری دیگر نامزدی بود که امروز برای تبلیغات انتخاباتی اش  برای اولین بار به خارج از تهران سفر کرد و به یاسوج و شیراز رفت و البته در همین سفرها هم از نامزدی  به نفع حسن روحانی انصراف داد. او در همایش حامیان روحانی در سالن شهید دستغیب شیراز اعلام کرد که من به همراه شما ملت و تمام اصلاح طلبان به آقای روحانی رای می دهم. « احساس می‌کنم، وظیفه ای که بر دوشم بود، عمل کردم، همراه با شما به روحانی رای می‌دهم. و ازانتخابات ریاست جمهوری کناره گیری می کنم.» (اینجا)

اسحاق جهانگیری همچنین در دیدار با مردم شهر ر یاسوج گفت: فریب شعار و وعده ها و خیال بافی ها را نخورید، کسی که در تمام عمر کار اجرایی نکرده نمی تواند وعده کار اجرایی بدهد. شما مردم اختیار دارید بالاترین مسئول اجرایی کشور را نصب کنید و حتما بررسی می کنید و انتخاب خواهید کرد.(اینجا)

اسحاق جهانگیری همچنین در برنامه پاسخ به سؤالات کارشناسان در شبکه چهارم سیما در پاسخ به این سؤال که دولت شما چقدر با خوی اشرافی‌گری مقابله خواهد کرد، گفت: اگر مسئولان کشور به خوی اشرافی‌گری روی بیاورند، قطعاً کار نامناسبی است. او افزود: ریاکاری و نمایش ساده‌زیستی باعث آسیب به مقوله ساده‌زیستی است؛ من از این ریاکاری‌ها اصلاً خوشم نمی‌آید و معتقدم صداقت با مردم، بزرگترین سرمایه برای یک سیاستمدار است.

تاکید دوباره هاشمی‌طبا بر استفاده از فضای مجازی

سیدمصطفی هاشمی طبا هم که در برنامه چهره به چهره رادیو معارف سخن می گفت در رابطه با سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور گفت: سند چشم‌انداز برای آموزش و پرورش رتبه یک و آموزش عالی رتبه دو قائل شده است. او ادامه داد: فضای مجازی هم یک فرصت است و هم یک تهدید. شاید پس از مدتی مردم از این فضای مجازی خسته شوند. بزرگترین تهدید آن است که بسیار وقت‌گیر هستند و اطلاعات بسیار سطحی در اختیارشان می‌گذارد.


علاوه بر این دومین فیلم تبلیغاتی او هم امشب از شبکه یک سیما بر روی آنتن رفت. این فیلم تکرار فیلم هفته گذشته او بود.

29219

منبع: khabaronline