تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

بالاخره در پی یک ماراتون بسیار نفس گیر طولانی، رای گیری انتخابات ریاست جمهوری، به خط پایان نزدیک است، ساعاتی بعد، میزان مشارکت و برگزیده ملت، تعیین و اعلام می شود.

رئيس جمهور دوره دوازدهم، به احتمال بسيار زياد، حسن روحاني، و با اكثريت قاطع اراء، انتخاب شده باشد. البته، بعنوان يك شهروند معمولي، از فردا مطالبات ملّي را از شخص منتخب، بويژه اگر روحاني باشد، با صراحت و شفافيت، مطرح و دنبال خواهم كرد، فردا متن "اِتمام حجت به منتخب مردم" را منتشر خواهم كرد...

در راس همه مطالبات، تعهد و التزام مطلق به "قانون"، در همه شئون حكومتي و دولتي و سازماني و فردي، بويژه دولتمردان،
از فساد زدايي از حلقه اول رييس جمهور تا، تامين مقتضيات "حداكثر بسيج ملّي" در جهت رفع نابساماني هاي ساختاري، فرايندي، كاركردي دولت، و اصلاح محيط اداري و مالي دولت، رفع تبعيض و باند بازي "قدرت بازان" و اَمثال اين در سياست خارجي، شكستن حلقه محدود قائلين به "ادغام در نظام بين الملل"، و تكامل دكترين سياست خارجي از خط اتلانتيك غربي، به حوزه كمربند امنيت منطقه اي و اتلانتيك- پاسيفيك، نقد كردن امتيازات برجام و ارائه يك پلان دو ساله براي خروج از چرخه بسته بحرانهاي پيراموني، و يك پلان دو ساله براي تامين و توسعه مناسبات موت اميز با حداكثر همسايگان بر پايه منافع مشترك اقتصادي و انرژيك، اين فهرست مطالبات، مبسوط امّاٰ واضح خواهد بود، سرامد انها، حقوق شهروندي، و تامين حداقل هاي شاخص هاي ازادي و كرامت شهروندان است.

روحاني كه از صندوق بيرون امد، در قبال ملت و شعارهاي خود و تعهدات خود و مقتضيات مملكت، بشدت مورد سوْال و نظارت و پيگيري خواهد بود.

ان شاالله.

منبع: خبرآنلاین
"