مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: 70 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد تا پایان ماه مبارک رمضان آزاد می شوند اما آزادی تمام 300 نفر زندانی غیرعمد همدان به 15 میلیارد تومان کمک مالی و اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ یدالله روحانی منش، در گفتگو با خبرنگاران با اعلام مطلب فوق افزود: بخشی از کمک‌های نقدی برای آزادی این افراد از طریق ستاد دیه به صورت قرض‌الحسنه و بخش دیگری از طریق وام تامین می شود اما این مبالغ جهت آزادی همه زندانیان غیرعمد کفایت نمی کند.

وی اظهار داشت: مسن‌ترین زندانی غیرعمد 72 سال و جوانترین آن 20 سال سن دارد.

روحانی منش با اعلام اینکه تنها یکی از زندانیان با 11 نفر فوتی در حادثه تصادف متهم به پرداخت یک میلیارد و 200 میلیون تومان دیه است، گفت: سال گذشته 368 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با مبلغی بالغ بر 20 میلیارد و 500 میلیون تومان از زندان آزاد و به آغوش خانواده هایشان برگشتند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 45 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با مبلغ بدهی 4 میلیاردو 460 میلیون تومان از زندان آزاد شدند.


مدیرعامل ستاد دیه استان همدان یادآور شد: کمک‌های اندک افراد جامعه می‌تواند گره‌های بزرگی از زندگی برخی خانواده‌ها که به ناخواسته در زندان به سر می‌برند باز کند.

وی از خیران و نیکوکاران خواست کمک‌های نقدی خود را به منظور آزادسازی زندانیان غیرعمد گرفتار در بند را به شماره حساب‌های ستاد دیه نزد سیبای بانک ملی 010632955001 و حساب جام بانک ملت 2030303037 واریز نمایند.

لازم به ذکر است، جشن گلریزان جهت آزادی زندانیان در همدان با حضور خیران روز 29 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

46

"