یک سایت فروش بلیت برای انواع رویداد آماری را منتشر کرده است که نشان میدهد بهطور میانگین هر روز 75 همایش، سمینار و دوره آموزشی برای فروش بلیت از طریق این سامانه اقدام میکنند و از این میان، رویدادهای آنلاین که وبینار هم نامیده میشوند، سهمی 10 درصدی دارند. این یعنی از هر 10 رویداد یکی آنلاین است و هر کسی میتواند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.
ایوند یک استارتآپ در زمینه برگزاري همایشها و رویدادهاست که از بدو تاسیس خود تاکنون به بیش از 11 هزار رویداد مختلف کمک کرده تا مخاطب خود را پیدا کنند. براساس آمار ایوند، بیشترین میزان فروش بین این رویدادها مربوط به یک همایش در حوزه صنعت نفت بوده است.
طبق آماری که ایوند به تازگی منتشر کرده، هم اقبال مردم برای شرکت در رویدادهای مختلف رو به افزایش است و هم برگزارکنندگان این رویدادها هر روز تمایل بیشتری به جذب شرکتکننده از طریق فروش اینترنتی نشان میدهند. براساس این آمار، تاکنون نزدیک به 300هزار بلیت بهصورت آنلاین و از طریق ایوند به فروش رسیده است.
میتوان گفت که دسترسی متقاضیان شرکت در رویدادها به شبکههاي اجتماعی و نفوذ روزافزون اینترنت در کشور، مهمترین دلیل این اتفاق است. چرا که طبق این گزارش، 24 درصد از کسانی که بلیت آنلاین خریدهاند از طریق شبکه پیامرسان تلگرام از برگزاري رویداد مورد نظر خود اطلاع پیدا کرده و از این طریق وارد سایت خرید بلیت شدهاند. شرکتکنندگانی که گاه براي شرکت در یک رویداد، بیش از 250 هزار تومان هزینه خرید بلیت پرداخت کردهاند.
براساس آمار ایوند، بیشترین استقبال از اطلاعرسانی و فروش آنلاین بلیت به ترتیب در استانهای تهران، اصفهان، خراسان رضوي و فارس بوده است.
2121