تسنیم نوشت: رسانه‌های قطری گزارش دادند وزیر خارجه الجزایر در دیدار با امیر قطر در دوحه، پیام شفاهی رئیس‌جمهوری کشورش را تسلیم وی کرد.


روزنامه «الوطن» نوشت، وزیر خارجه الجزایر و هیات همراه او، صبح یکشنبه در دیدار با شیخ تمیم در دیوان پادشاهی در دوحه، پیامی تقدیم وی کرد.

طبق این گزارش، امیر قطر و هیات الجزایری «درباره روابط برادرانه دو کشور، و نیز برخی مسائل مورد علاقه طرفین به‌ویژه اوضاع منطقه و بحران شورای همکاری خلیج‌فارس رایزنی کردند».

گفتنی است که وزیر خارجه الجزایر 30 ژوئن سفرش به 8 کشور عربی منطقه را با هدف بررسی بحران‌های موجود را از عربستان آغاز کرد. وی از آنجا به ترتیب به کشورهای مصر، عمان، بحرین، قطر سفر کرده و قرار است همچنین عازم کویت، ‌اردن و عراق شود.

پیشتر وزارت خارجه الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد، مساهل در این سفر حامل پیام‌هایی از سوی بوتفلیقه برای پادشاهان و روسای این کشورها خواهد شد.

برخی منابع دیپلمات در گفت‌وگو با القدس العربی با اشاره به پیام بوتفلیقه برای رهبران کشورهای عربی و ریاست فعلی الجزایر بر شورای اتحادیه عرب، احتمال دادند که این کشور تلاش‌هایی را در راستای حمایت از میانجی‌گری‌های کویت جهت حل بحران منطقه در پیش گیرد.

52310

منبع: تسنیم
"