با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای فناوری اطلاعات در روز جمعه 20 مرداد 1396 می‌کنیم.

خبرآنلاین:

شماره 1 - بیش از 1 میلیون هندی برای خرید نوکیا 6 ثبت نام اینترنتی کردند. 13 روز دیگر این گوشی به قیمت 15 هزار روپیه راهی بازار هند می شود.

شماره 2 - سامسونگ کیس حقوقی علیه نوت 7 را در کره جنوبی برد. سال گذشته کاربران از فراخوان بازگرداندن نوت 7 ناراحت شده و علیه سامسونگ شکایت کرده و درخواست خسارت 267 دلاری به ازای هر کاربر را مطرح کردند. از سوی دیگر گفته می شود نوت 8 که به زودی رونمایی می شود 256 گیگ حافظه داخلی دارد.

شماره 3 - ال جی جی 30 بزرگترین لنز واید جهان را خواهد داشت و 25 درصد نور بیشتری را در مقایسه با لنز 1.8 منتشر می‌کند. سی و یکم آگوست فبلت ال جی در ایفا 2017 رونمایی می‌شود.

شماره 4- هوآوی رنگ خاص Blue Bird را برای انر 9 در نظر گرفته است.

شماره 5 - گوشی سونی اکسپریا XZ1 نمایشگر 5.1 اینچی دارد و مجهز به اندروید 8 و دوربین 19 مگاپیکسلی است.

شماره 6 - روزهای بد در اچ تی سی با کاهش 10 درصدی درآمد ماه جولای تکمیل شد. درآمد کمپانی تایوانی در آوریل 9 درصد کاهش را نشان می داد.

شماره 7- کاربران «یوتیوب موبایل» قادر به چت کردن و به اشتراک گذاری ویدئو شدند.

شماره  8 - مهندس اخراج شده از گوگل به دلیل یادداشت نژادپرستانه و ضد تنوع نژادی با رسانه‌های دست راستی و ضد زن مصاحبه کرد. وی ادعای داشتن مدرک دکتری در هاروارد را کرده بود اما مسوولان دانشگاه گفتند «جیمز دمور» فقط فوق لیسانس دارد.

شماره 9 - اسنپ چت برخلاف انتظارات پیش بینی شده، فصل دوم سال مالی را پشت سر گذاشت و 443 میلیون دلار از ارزش سهام خود را از دست داد.

شماره 10 - سایت چینی پیش بینی کرد هوآوی در فصل سوم سال مالی منتهی به پایان سپتامبر بیشتر از اپل گوشی راهی بازارهای جهانی خواهد کرد.

(عکس خبر: سمت چپ جیمز دمور مهندس اخراج شده گوگل در مصاحبه با استفان مولنکس دست راستیِ ضد زن در یوتیوب)

5656

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها