رییس حوزه ریاست صداوسیما، در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی، بر اهمیت حفظ مرجعیت رسانه‌ای صداوسیما و ایجاد راهبردهای نوین ارتباطی برای حضور مؤثر در فضای رسانه‌ای تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنا فیروزی، رئیس حوزه ریاست و مشاور اجرایی رییس سازمان صدا و سیما، مخاطبان و مرجعیت رسانه‌ای صداوسیما را دو سرمایه اصلی این رسانه خواند که در کشور بر اساس آخرین نظرسنجی‌های رسمی، حدود ۸۳.۷ درصد مخاطب دارد.

او با مقایسه تعداد شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی در سال ۱۳۷۰ و امسال گفت: «امروز در عصر فراوانی رسانه‌های متعدد مجازی و غیر مجازی ما صاحب چنین سرمایه عظیمی هستیم و برای حفظ این سرمایه باید برنامه‌ریزی و آینده‌نگری داشته باشیم.»

رییس حوزه ریاست صداوسیما با پیش بینی اینکه در آینده تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای به صورت پلی لیست (فهرست پخش) در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد، گفت: «با این دغدغه نمی‌توان از روش‌های سنتی روابط عمومی بهره برد و ناگزیر از رفتن به سوی نظام نوآوری هستیم.»

او با تأکید بر اینکه خاستگاه نظام نوآوری باید در روابط عمومی باشد، گفت: «نخبگان و صاحبان اندیشه سازمان باید طرح‌ها و فکرهای جدیدشان را در روابط عمومی مطرح کنند.»

فیروزی با دسته‌بندی روابط عمومی دستگاه‌ها در کشور به غیر فعال، نیمه فعال و فعال گفت: «دسته چهارم روابط عمومی‌های که از آن‌ها به عنوان روابط عمومی‌های فعال یاد می‌کنند، ضمن مرجعیت بخشیدن به آن نهاد، باعث تشخص آن می‌شوند و هم ارتباط عمیقی با مخاطبان درون و برون‌سازمانی و رسانه‌ها برقرار می‌کنند و از این جهت روابط عمومی سازمان صداوسیما که به تعبیری روابط عمومی نظام است باید چنین روابط عمومی باشد.»

او در پایان با قدردانی از تلاش‌های داود نعمتی، مدیر کل پیشین روابط عمومی از محمد حسین رنجبران، مدیر کل جدید این اداره‌کل به عنوان فردی رسانه‌ای و آشنا به کار یاد کرد و از او خواست با بهره‌مندی از اجماع نظر اندیشمندان و استفاده از حوزه‌های اندیشه الگوهای نوین رسانه‌ای را برای پیشبرد اهداف سازمان در روابط عمومی به کارگیرد.

محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما نیز در این نشست با بیان اینکه در جنگ رسانه‌ امروز روابط عمومی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند، گفت: «باید آرایش رسانه‌ای درستی با کمک هم تدارک ببینیم و اعتماد مخاطب را به کمک این آرایش رسانه‌ای جلب کنیم که سرمایه عظیمی است.»

رنجبران تأکید کرد: «اعتماد مخاطب با تلاش برای جلب رضایت مخاطبان، صداقت با آن‌ها و تعامل با همکاران درون سازمان و همکاران رسانه‌ای بیرون از سازمان بدست می‌آید و من امیدوارم در این دوره تعاملی ویژه در این زمینه برقرار کنیم.»

 

57243

منبع: خبرآنلاین