ارتش میانمار طی دو ماه اخیر، عملیات امنیتی و پاکسازی وسیعی را علیه مسلمانان آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ۲۵ آگوست سال جاری تاکنون هزاران غیرنظامی مسلمان ساکن ایالت راخین در جنابتی بی سابقه کشته و بیش از ۶۰ روستای متعلق به آنها نیز توسط ارتش میانمار به آتش کشیده شده است. به گزارش سازمان ملل متحد، حدود ۳۰۰ هزار نفر از مسلمانان شمال غربی میانمار، به دلیل بروز خشونت، از ترس جان خود به بنگلادش فرار کرده اند. بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.

در نتیجه جنگ و جنایت های ارتش میانمار حدود 2 تا 3 هزار مسلمان در نتیجه حمله های ارتش میانمار جان خود را از دست داده اند و این در حالی است که دولت و نظامیان ارتش میانمار ادعا می‌کنند با تروریست‌هایی مبارزه می‌کنند که خانه‌های مردم را به آتش کشیده و آنها را کشته اند، اما دیده بان حقوق بشر تأئید کرده که این خشونت‌ها توسط نیروهای دولتی، نظامیان، ارتش میانمار و راهبان بودایی راخین صورت گرفته است.

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه با ابراز نگرانی نسبت به این مساله اعلام کرد مساله اقلیت روهینگیا در میانمار نمونه‌ای کلاسیک از عملیات پاکسازی نژادی است.

ارزیابی شما از فاجعه نسل کشی مسلمانان در میانمار چیست؟ و به نظر شما چه باید کرد؟ 

شما می توانید نظرات خود را در قالب کامنت در انتهای این مطلب ارائه کنید.

4949

منبع: خبرآنلاین