شهردار کرج در بازدید از سامانه 137 شهرداری کرج، شهروندمحوری را مهمترین رویکرد مدیریت شهری برشمرد و از سامانه ارتباطای 137 به عنوان عامل مهم در به ثمر نشستن این رویکرد یاد کرد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه مدیریت شهری کرج، دکتر اصغر نصیری سامانه 137 را پل ارتباطی مردم و شهرداری ذکر و بیان کرد: با توجه به اینکه شهروندان عنصر اصلی شهرداری به عنوان دستگاهی شهروندمحور به شمار می روند، برنامه ریزی و سرمایه گذاری برای این بخش در سهولت رفع موانع و مشکلات زیرساختی بسیار موثر خواهد بود.
دکتر نصیری، حوزه کاری 137 را با توجه به ضرورت امانتداری و رسیدگی به امور شهروندان، مهم دانست و خاطرنشان کرد: مدیران و عوامل اجرایی مناطق و سازمان ها موظف هستند رسیدگی به پیام های ارسالی از سوی سامانه را در اولویت کار خود قرار داده و در کوتاه ترین زمان نسبت به رفع مشکلات و موانع اقدام کنند.
به گفته این مسئول، عملکرد مدیران در خصوص رسیدگی به پیام های سامانه 137 از سوی اداره کل بازرسی به صورت مستمر و در بازه زمانی 15 روزه رصد و بررسی می شود.
وی به تاثیر گزارش عملکرد این مسئولان در خصوص پیام ها اشاره کرد و افزود: گزارش ها در جلسات شورای برنامه ریزی مطرح می شود و در ارزیابی آتی عملکرد مدیران موثر خواهد بود.
این مسئول بر اهمیت محله محوری تاکید و بررسی نقاط ضعف و قوت محلات و مناطق را از اولویت های مجموعه مدیریت شهری در دوره جدید ذکر کرد.
نصیری افزود: سامانه 137 موظف است با توجه به تماس ها و پیام های شهروندان، نقاط ضعف و قوت مناطق را بررسی و اعلام د تا از این طریق امکان ارائه خدمات بیش از پیش به شهروندان و جلب اعتماد آنان به نحوی شایسته تر فراهم شود.
شهردار کرج بیان داشت: باید پردازش پیام ها و مشکلات شهروندان به دو دسته فوری و عادی تقسیم شود. از این منظر ضروری است پیام های فوری در کوتاه ترین زمان توسط عوامل رسیدگی شده و درخواست های عادی در زمانی مشخص مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان دستور تشکیل اکیپ اجرایی سامانه137 برای آینده نزدیک را صادر کرد.

46

منبع: khabaronline
"