منابع خبری با انتشار عکسی از موگابه در کنار رئیس ارتش که طراح و فرمانده اصلی کودتا علیه اوست همه را شوکه کردند. ارتش البته انجام کودتا علیه موگابه را رد کرده است.

نظر شما درباره این عکس چیست؟/موگابه در کنار کودتاچیان منابع خبری با انتشار عکسی از موگابه در کنار رئیس ارتش که طراح و فرمانده اصلی کودتا علیه اوست همه را شوکه کردند. رابرت موگابه 93 ساله، رئیس جمهور زیمبابوه روز چهارشنبه با یورش نظامیان این کشور بازداشت و در خانه خود محبوس شد. شب گذشته اما منابع خبری با انتشار این عکس که موگابه را در کنار فرمانده ارتش و درحالیکه هر دو خنده بر لب دارند نشان می دهد اعلام کردند دو طرف درحال مذاکره در خصوص آینده قدرت در این کشور هستند. رسانه های انگلیسی زبان گزارش داده اند رابرت موگابه، در حضور دو فرستاده از آفریقای جنوبی با فرماندهان ارتش وارد مذاکره شده است. #کودتا #آفریقا

A post shared by Khabaronline.ir (@khabaronline) on Nov 17, 2017 at 2:23am PST


به گزارش خبرآنلاین رابرت موگابه 93 ساله، رئیس جمهور زیمبابوه روز چهارشنبه با یورش نظامیان این کشور بازداشت و در خانه خود محبوس شد.

شب گذشته اما منابع خبری با انتشار این عکس که موگابه را در کنار فرمانده ارتش و درحالیکه هر دو خنده بر لب دارند نشان می دهد اعلام کردند دو طرف درحال مذاکره در خصوص آینده قدرت در این کشور هستند.

رسانه های انگلیسی زبان گزارش داده اند  رابرت موگابه، در حضور دو فرستاده از آفریقای جنوبی با فرماندهان ارتش وارد مذاکره شده است.

ارتش زیمباوه که از غروب سه‌شنبه با آوردن تانک به خیابان‌های پایتخت، کنترل کشور را در دست گرفته هرگونه انجام کودتا را رد کرده و اعلام کرده است صرفا  برای جلوگیری از "اضمحلال کشور و بروز جنگ داخلی" وارد عمل شده است.

با این همه ارتش به دستور فردی که در کنار رابرت موگابه و در حال خندیدن دیده می شود او  را در حصر خانگی قرار داد.

در همین حال به گزارش بی بی سی  رهبر مخالفان دولت رابرت موگابه، خواستار کناره‌گیری فوری او از قدرت شده است.

جنگ قدرت در زیمباوه طی چند هفته گذشته شدت یافته و رقابت سیاسی میان افرادی که خود را شایسته جانشینی موگابه می‌دانند بالا گرفته است.

جرقه اقدام نظامی ارتش زیمباوه هفته گذشته زده شد هنگامی که آقای موگابه، معاون قدرتمند خود یعنی امرسون منانگاگوا را برکنار کرد.

برکناری که گفته می‌شود به اصرار گریس موگابه، همسر ۵۲ ساله رئیس‌جمهوری صورت گرفته است. گریس موگابه که گزارش های ضد و نقیضی از محل حضور او در دو روز گذشته منتشر شده، در چند سال گذشته با رهبری شاخه جوانان حزب ژانو پی‌اف (حزب حاکم) نام خود را به عنوان گزینه اصلی جایگزینی ریاست جمهوری مطرح کرده بود.

در همین حال، امروز (پنجشنبه ۱۶ نوامبر- ۲۵ آبان) رهبر مخالفان دولت، مورگان تِس‌وان‌گاری اعلام کرده که آقای موگابه باید از قدرت کناره بگیرد؛ درخواستی که به نظر می‌رسد آقای موگابه در برابر آن مقاومت می‌کند.

نظر شما درباره این عکس و تحولات زیمبابوه چیست؟

شما می توانید نظرات خود را در قالبت کامنت در انتهای این مطلب و یا صفحه اینستاگرام خبرآنلاین ارائه کنید.

4949

 

منبع: خبرآنلاین
"