مهر نوشت: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نشست کمیسیون را تشریح کرد.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کمیسیون متبوع خود اشاره کرد و اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون، با حضور معاون امنیتی وزارت کشور برای بررسی اقدامات وزارت کشور در زمینه اجرای احکام برنامه پنج ساله ششم توسعه، احکام دائمی و احکام بودجه تشکیل شد.

وی افزود: ابتدای جلسه، درگذشت ابوی سخنگوی وزارت امور خارجه تسلیت گفته شد، همچنین با توجه به تبلیغات منفی و جهت‌دار مخالفین جمهوری اسلامی در رابطه با افراد دارای تابعیت دوگانه، همه هموطنان و ایرانیان مقیم خارج از کشور باید بدانند که بحث‌های مربوط به دو تابعیتی‌ها در مجلس صرفا مختص افرادی است که دارای جایگاه مسئولیت مدیریتی و دولتی هستند و هیچ ارتباطی با عموم هموطنان مقیم خارج از کشور ندارد و تمامی حقوق و اموال آنها طبق قانون همانند هر ایرانی دیگری محفوظ است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به گزارش ذوالفقاری در زمینه اجرای موفق راهپیمایی عظیم اربعین، عنوان کرد: وی بیان داشت که در یک فرصت مناسب گزارشی مبسوط از این برنامه ارائه خواهد شد که الگوی بارز اجماع ملی همکاری و همراهی عمومی از اجرای یک برنامه فراملی بود.

نقوی حسینی ادامه داد: ذوالفقاری همچنین تاکید کرد که پیشگیری محور فعالیت‌های امنیتی و انتظامی وزارت کشور است، تجهیز حوزه امنیتی به امکانات الکترونیکی، کنترل با روش‌های مدرن و نظارت بیشتر فعالیت‌های عمده با هدف تأمین امنیت است. البته در این زمینه وزارت کشور پیشنهادات مشخصی دارد. کاهش ده درصدی جرایم از دست‌آوردهای اقدامات مذکور است.

29216

منبع: Mehr
"