یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت:«ایجاد یک شغل پایدار در سال تولید و اشتغال، ۲۰ هزار دلار سرمایه نیاز ،یعنی ایجاد هر شغل حدود ۸۰ میلیون تومان هزینه دربردارد،اگرجلوی قاچاق سوخت گرفته شود،می توان شغل های پایدار ایجاد کرد .»

علی شمس اردکانی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با حضور در مناظره خبرآنلاین در خصوص افزایش نرخ ارز گفت:«ایران اقتصاد بزرگی است نمی توانیم راجع به نرخ ارز بحث کنیم بدون اینکه به نرخ تورم داخلی، تولید داخلی، اشتغال و نرخ رشد اشاره کنیم. باید تولید و اشتغال برای ما هدف باشد.»

او ادامه داد:«در حال حاضر۵۰ درصد کسانی که یارانه دریافت می کنند،نیاز ندارند.این پول را می توان سرمایه گذاری کرد. نباید اموال ملی و سرمایه ملی را هدر داد .»

شمس ارکانی افزود:«واقعیت این است که امروز جوان های کشور نیاز به شغل دارند؛ برای اینکه شغلی ایجاد شود، نیاز به سرمایه است.بنابراین نرخ ارز را باید طوری تعیین کنیم که کشور ما جاذب سرمایه باشد.»

او بیان کرد:« اما باید توجه داشت که قاچاقچی مقصر نیست. مقصر کسانی هستند که به دلیل سیاست پوپولیستی قیمت بنزین را ارزان نگه داشته اند .»

او اظهار داشت:«در ۶۰ الی ۷۰ سال گذشته با تقویت مصنوعی ریال کوشش عبث کردیم ؛نتیجه این سیاست تحریک واردات شده است. کسی که آزموده را بیازماید بر او ندامت و پیشمانی روا است.  »

در این لینک می توانید متن کامل مناظره را بخوانید.

35224

منبع: خبرآنلاین