ایرنا نوشت : مدیر توسعه و ساخت راه های چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اجرای طرح چهارخطه کردن مسیر شهرکرد-شلمزار در محور سه راهی شمس آباد تا سه راهی امیرآباد در گرو حل مشکل تملک اراضی است، گفت: در صورت حل مشکل تملک اراضی این محور تا یکسال آینده بهره برداری می شود.

حسینعلی مقصودی  طول چهار خطه شهرکرد - شلمزار را 32 کیلومتر عنوان کرد و افزود: از زمان آغاز اجرای این طرح در سال 88 تاکنون 6 کیلومتر از این چهار خطه از محل اعتبارات استانی با اعتباری حدود 35میلیارد ریال اجرایی شده است.
وی بیان کرد: از سال گذشته این طرح در ردیف پروژه های ملی قرار گرفت و به 2مرحله سه راهی خوزستان تا سه راهی شمس آباد و سه راهی شمس آباد تا سه راهی امیرآباد هریک به طول 13 کیلومتر تقسیم شد.
مقصودی ادامه داد: برای سه راهی شمس آباد تا امیرآباد از سال گذشته با پیمانکار قرارداد منعقد و اجرای طرح تا حدود 3.5کیلومتر انجام شد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه باند دوم این مسیر در بخشی از زمینهای کشاورزی واقع شده، ادامه اجرای طرح منوط به تملک این اراضی است.
مقصودی ادامه داد: به این منظور هیات سه نفره ای برای ارزیابی قیمت زمینها، متشکل از کارشناس مورد نظر مالکان، اداره کل راه و شهرسازی و فرمانداری شهرستانهای کیار وشهرکرد تشکیل شده است تا پس از پرداخت بهای زمین، فعالیت احداث این چهار خطه ادامه یابد.
وی اجرای طرح چهارخطه سه راهی خوزستان تا شمس آباد را نیز منوط به اتمام مرحله سه راهی شمس آباد تا امیرآباد و تامین اعتبار مورد نیاز عنوان کرد.
مدیر ساخت و توسعه راه های استان، اعتبار مصوب شده برای اجرای طرح چهار خطه شلمزار- شهرکرد را 300میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی عنوان کرد و افزود: تاکنون 20میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص داده شده است.
مقصودی درپاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر وقوع تصادفات با حجم بالای کشته و زخمی در این مسیر تصریح کرد: عمده تصادفات این مسیر در محور سه راهی شمس آباد تا امیرآباد رخ می دهد که ناشی از سبقت غیر مجاز است.
وی با بیان اینکه بر خلاف تصورات موجود این مسیر نقطه حادثه خیز نیست افزود: در این محور هیچگونه پیچ، قوس و شیب خطرناکی وجود ندارد و بیشتر تصادفات ناشی از بار ترافیک در این مسیر و سبقت غیرمجاز است که منجر به تصادف رخ به رخ می شود.
مقصودی افزود: امید است با اتمام این طرح ، علاوه بر کاهش حجم تصادفات در این محور، در میزان مصرف سوخت و زمان سفر مردم نیز شاهد کاهش قابل توجه باشیم.
گفتنی است ،  سه هزار و 680کیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که 2هزارو 336کیلومتر را راه روستایی، 843کیلومتر راه اصلی، 291کیلومتر را راه فرعی و مابقی را راه دورن شهری شامل می شود.

 

46

منبع: Irna