نشست شورای امنیت درباره ایران که با اصرار امریکا برگزار شد، بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت و موضوع تظاهرات ایران بی ارتباط با امنیت منطقه ای یا بین المللی شناخته شد.

به گزارش خبرآنلاین به دنبال بروز برخی ناآرامی ها در ایران، رئیس جمهوری آمریکا به طور آشکار وارد صحنه شد و به صورت علنی از معترضان حمایت کرد.

در ادامه نماینده آمریکا در سازمان ملل  برغم مخالفت عمده کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل موفق شد نشستی را در شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی وضعیت ایران تشکیل دهد.  

با همه این تلاش ها اما سرانجام نشست شورای امنیت درباره ایران بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت و موضوع تظاهرات ایران بی ارتباط با امنیت منطقه ای یا بین المللی شناخته شد، جالب اینکه برخی از کشورها رسما اعلام کردند تلاش ترامپ در واقع معطوف به برهم زدن توافق هسته ای با ایران بوده است. 

نماینده قزاقستان که رئیس دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد، در جمع بندی این نشست تصریح کرد: موضوع تظاهرات ایران ربطی به امنیت منطقه ای یا بین المللی ندارد و در ظرفیت شورای امنیت نیست که به این موضوع رسیدگی کند.

عمروف تاکید کرد: ما آگاهیم که میزان درگیری ها کاهش پیدا کرده و امیدواریم که موضوع به خاتمه برسد. این موضوعات نباید ضربه ای به توافق هسته ای بزند و همگی باید به برجام و قطعنامه های سازمان ملل پایبند باشند.

به نظر شما چرا طرح آمریکا علیه ایران در نشست شورای امنیت با شکست مواجه شد؟ 
شما مخاطب گرامی می‌توانید نظر خود را در انتهای همین مطلب در بخش ارسال دیدگاه بیان کنید.

4949

منبع: خبرآنلاین