اردشیردریکوند رییس شورای اسلامی شهر خرم آباد در آیین بهره برداری از ترمینال برون استانی خرم آباد ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار داشت: وجود ترمینال برون استانی یکی از دغدغه های چندین دهه ی مردم لرستان بوده که باتلاش های شهردار سابق و شورای شهر دور چهارم و همچنین پیگیری های شهردار فعلی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، رییس شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت: این پروژه با مساحت 36 هزار مترمربع، زیربنای چهار هزار متر در چهار طبقه و بااعتباری بالغ‌بر 28 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

دریکوند یکی از موارد توسعه شهر را وجود زیرساخت هایی ازجمله پایانه و فرودگاه دانست و عنوان کرد: شهرداری علی‌رغم اینکه با مشکلات مالی مواجه بوده و کارکنان این مجموعه حدود شش الی ۱۰ماه معوقه داشته‌اند ولی تمام تلاش را به کار گرفته‌ایم که دغدغه مشکلات کارکنان را مرتفع و معوقات را به‌روز کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تصریح کرد: ۱۱منطقه حاشیه‌نشین شهری شناسایی‌شده است.

وی افزود: در برنامه‌ریزی که انجام‌شده اولویت بر این است که رسیدگی به مناطق محروم بیشتر شود، که تلاش می‌کنیم مشکلات و معضلات این نواحی را برطرف کنیم چون وجود این مناطق می تواند آسیب هایی به دنبال داشته باشد.

دریکوند اظهار داشت: شهرداری‌ها در سطح کشور به‌ویژه استان‌های محروم توانمندی مالی ندارند که نیاز است برنامه‌ریزی درستی در این زمینه داشته باشیم.

وی گفت: برای نخستین بار شهرداری و شورای شهر خرم‌آباد برنامه پنج‌ساله با افق ۲۰ ساله تهیه‌ کرده اند، که مناطق حاشیه‌نشین در این برنامه مدنظر است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد،و درآمد پایدار که یکی دیگر از مشکلات شهر خرم‌آباد است در برنامه پنج‌ساله مدنظر است.

رییس شورای اسلامی شهر خرم آباد تصریح کرد: اگر بخواهیم توسعه همه‌جانبه‌ای داشته باشیم باید مسائل فرهنگی را موردتوجه قرار دهیم و این موضوعات را پررنگ‌تر در نظر داشته باشیم.

46

 

منبع: خبرآنلاین