به گزارش خبرآنلاین، گالری ملی لندن روز چهارشنبه ضمن اعلام این خبر گفت این پروژه 18 ماهه شامل برداشتن روغن جلای از بین رفتهای بود که در دهه 1940 برای حفظ تابلو به آن افزوده بودند، برداشتن این لایه به متخصصان کمک کرد نگاهی دقیقتر به شیوه کشیده شدن قلم و سبک تابلو نقاشی بیندازند.
برداشتن این لایه رنگهای نقاشی به ویژه در بخشهای تاریک، مشخص کرد نقاش چگونه موفق شده است فضای صخرهها را القا کند.
همچنین این کار نشان داد که لئوناردو داوینچی تمامی اثر را خودش کشیده و به عمد نقاشی را نیمهتمام رها کرده است.
در نقاشی ترمیمشده بخشهایی را که داوینچی کامل نکرده و فقط طرحشان را کشیده بود تکمیل شدهاست، از جمله دست فرشته که در اغلب آثار داوینچی دیده میشود در این نسخه نیز به وضوح قابل رویت است.
توماس آلمرتون-ویلیامز، سخنگوی گالری گفت: این هنرمند ایتالیایی که به عنوان «کمالگرای جاودانی» شناخته میشود برخی اوقات آثارش را نیمهتمام رها میکرد تا بعدا دوباره سراغ آنها برود رویشان کار کند.
این درحالی است که متخصصان در گذشته فکر میکردند دستیاران داوینچی در تکمیل این اثر به او کمک کرده اند.
این تابلو بین 1491 تا 1508 کشیده شده است، نسخه قدیمی تری از این نقاشی اثر خود داوینچی در موزه لوور شهر پاریس نگهداری می شود.
پروژه ترمیم پس از سالها بررسی دقیق انجام شد. در سال 2005 متخصصان با استفاده از فناوری مادونقرمز متوجه شدند دو طرح زیر سطح نقاشی موجود است. یکی از این طرحها هرگز کشیده نشده و دیگری چندین بار تغییر کرده و نشان میدهد داوینچی چندین بار نظرش را عوض کرده است.
نقاشی ترمیمشده روز چهارشنبه به گالری ملی بازگشت.
آسوشیتدپرس / 14 ژوئیه