مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: دولت امسال یک هزار و 100 میلیارد ریال از طریق سازمان شهرداری ها و خزانه معین به شهرداری های این استان کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ مسعود امامی یگانه در همایش شهرداران استان اردبیل اظهار کرد: همچنین 20 میلیارد ریال برای ساماندهی و دفن زباله و 50 میلیارد ریال هم از محل بند 'و' تبصره 6 قانون بودجه 96 در تسریع طرح های عمرانی و خدماتی شهرداری ها به آنها اختصاص یافت.

وی ساماندهی مدیریت پسماند، پیگیری تخصیص اعتبارات از سازمان شهرداری ها، پرداخت تسهیلات برای طرح های درآمد زا ، توسعه خدمات شهری ، تامین ماشین آلات و برگزاری دوره های آموزش شهرداران و شوراها را از برنامه های قابل پیگیری دانست و گفت: امسال شهرداری مشگین شهر ،خلخال ،نمین و هیر برای دریافت تسهیلات به سازمان شهرداری های کشور معرفی شده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل همچنین بیان کرد: شهرداری ها با توجه به تاکید استاندار اردبیل بر مناسب سازی فضای عمومی، تقویت خدمات عمومی شهرها و بویژه تاکید بر سرمایه گذاری بخش خصوصی با هدف تامین درآمد پایدار، اقدام موثری را باید در دستور کار داشته باشند.

امامی اضافه کرد: درآمد و هزینه شهرداری ها باید در راستای ارتقای خدمات عمومی شهری برنامه ریزی و با صرفه جویی در هزینه ها طرح های اولویت دار برای توسعه شهرها تعریف و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه همدلی شوراها و شهرداران توسعه پایدار شهری را ارتقا می دهد، افزود: تعامل و همدلی شوراها و شهرداران با محوریت توسعه شهری و رفع مشکلات شهر و عمل به وظایف مشخص در چارچوب مقررات مشکلات موجود را رفع می کند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل اضافه کرد: شهرداران باید از تمام ظرفیت های موجود برای توسعه شهرها با مشارکت اقشار مختلف مردم استفاده نمایند.

استان اردبیل دارای 26 شهر می باشد.

46

"