همزمان با آغاز سال جدید و از سرگیری اکران فیلم‌ها در گروه هنر و تجربه، تازه‌ترین تیزر انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» با یادی از زنده‌یاد وحید نصیریان، کارگردان این انیمیشن، رونمایی شد.

 

Video/Audio Link

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که از پنجشنبه دوم فروردین، پس از پایان سالروز شهادت امام هادی (ع) و از سرگیری اکران فیلم‌ها در سینماها، نمایش آثار گروه هنر و تجربه هم از سر گرفته شد، تازه‌ترین تیزر انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» منتشر شد و در سینماهای تهران و شهرستان روی پرده رفت.

این فیلم روز پنجشنبه دوم فروردین ساعت 15 در سینما فرهنگ، ساعت 16 در پردیس سینمایی کورش و ساعت 19 در پردیس سینمایی هویزه مشهد و سینما سوره اصفهان روی پرده رفت.

در این انیمیشن که توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است، بازیگرانی چون حمید فرخ‌نژاد در نقش رخش، رضا کیانیان در نقش شیردال، الهام پاوه‌نژاد در دو نقش آفرین و هما، پرویز پورحسینی در نقش سپنتا، امین قاضی در نقش رها، علیرضا طاهری در نقش رستم، آرزو آذری در نقش مینو و وحید نصیریان در نقش دم شیرال، صداپیشه نقش‌هایی هستند که زنده‌یاد وحید نصیریان در «قلب سیمرغ» خلق کرده است.

در خلاصه داستان انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» آمده است: «در آینده‌ای دور، میان انسان‌های کره زمین جنگی همه گیر در حال انجام است. در این میان، سپنتا، سعی دارد مینو، زن پا به ماهش را از این مهلکه بیرون برده و به غاری برساند که توسط نیروی سیمرغ از آن محافظت می‌شود. آن‌ها نام فرزند خود را رها می‌گذارند. در گیر و دار این جنگ، اژدهاک که در کوه دماوند به بند کشیده شده بود، آزاد می‌شود. رها پس از سال‌ها به جنگ اژدهاک می‌رود و با وجود کوچکی‌اش بر اژدها پیروز شده و ناجی سرزمینش می‌شود.»

58242

منبع: خبرآنلاین