ایرنا نوشت: وزارت امورخارجه چین حاضر به پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران در باره ورود احتمالی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به این کشور نشد.

به نقل از روزنامه «مورنینگ پست » چاپ هنگ کنگ، یک قطار که گفته می شود حامل مقام ارشد کره شمالی بود روز یکشنبه از مرز این کشور عبور کرده و وارد چین شده است.

این نشریه می نویسد، هنوز رسما تایید نشده است که این قطار حامل رهبر کره شمالی است و وزارت امورخارجه این کشور هم حاضر به تایید این موضوع نشده و در این مورد ابراز بی اطلاعی کرده است.

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی هم گزارش کرد که یکی از مقام های ارشد کره شمالی بر اساس اطلاع منابع آگاه مسافر این قطار است که از مرز شرقی داندونگ وارد چین شده است.

همزمان با انتشار این گزارش های رسانه ای، «فومیو کیشیدا» وزیر امورخارجه ژاپن گفته است که چین هنوز در شبه جزیره کره و موضوع هسته ای کره شمالی نقش مهمی دارد.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین ماه گذشته میلادی در جریان دیدار خود با «چونگ یویی یونگ» مشاور ارشد امنیت ملی کره جنوبی در پکن گفت که شبه جزیره کره در شرایط حساس قرار گرفته است و کره شمالی و آمریکا باید هر چه سریعتر با یکدیگر گفت و گو کنند.

49311

منبع: ایرنا