هلگا اشمید دبیرکل بخش روابط خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که اروپا مصمم تر از همیشه در صدد حفظ برجام بوده و با ایجاد مکانیزم های ویژه برای رسیدن به این هدف تلاش خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، اشمید در دیدار با علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نروژ، به ابتکار گفتمان سیاسی صنایع که دربرگیرنده مذاکرات تجاری شرکت های کوچک و متوسط در سطح اتحادیه اروپا با ایران است اشاره کرد و گفت: قرار است بزودی 100 شرکت وارد مذاکرات کاری با طرف های ایرانی شوند و با توجه به اینکه بیش از 60 درصد صنایع اروپا در این سطح فعالیت دارند انتظار می رود چارچوب مناسبی برای همکاری با حمایت و مشارکت مستقیم اتحادیه اروپا به وجود آید.

وی همچنین درباره ساز و کارهای مالی و بانکی مورد نیاز نیز افزود: اتحادیه اروپا متعهد به یافتن راه حل مناسب برای برقراری روابط تجاری و مالی با ایران است.

صالحی نیز در این ملاقات با تاکید بر اهمیت درک چندصدایی در جمهوری اسلامی ایران توافق برجام را موضوعی جدی در مباحث سیاسی کشور عنوان و بر رفع انتظارات از این توافق تاکید کرد.

وی افزود: برای حفظ برجام نیازمند برآورده شدن انتظارات و نیازها و رفع عملی و دائمی تحریم‌های ظالمانه هستیم و امکان پایبندی به تعهدات برجام همزمان با تداوم تحریم‌ها به هیچ عنوان مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد: اروپا تاکنون گام های خوبی در جهت حفظ برجام برداشته اما در شرایط کنونی می بایست بر نتایج عملی سیاست های اعلامی از سوی اتحادیه اروپا تمرکز کرد.

49311

منبع: خبرآنلاین
"