در سال‌های اخیر در سینمای ایران فیلم‌های کمدی مورد استقبال بیشتری قرار گرفته و پیرو آن فروش بیشتری را هم در گیشه تجربه کرده‌اند؛ به همین دلیل هم است که روز به‌روز کارگردان‌های بیشتری به ساخت فیلم کمدی تمایل نشان می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از اوائل دهه نود، آثار کمدی در سینمای ایران با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان و علاقه‌مندان به سینما رو به‌رو شده‌اند و آمار فروش‌شان در گیشه نیز نشان‌ دهنده این استقبال است.

در این سال‌ها البته سینماگران بیشتری هم به ساخت آثار کمدی رغبت نشان داده‌اند، برای نمونه ابوالحسن داودی دوباره بعد از 17 سال، «هزار پا» را ساخت که این روزها روی پرده است و همچون دیگر آثار کمدی هم فروش خوبی را حتی در همین روزهای ابتدایی اکرانش تجربه کرده است.

کارگردان اولی‌های زیادی هم یک فیلمنامه کمدی را برای ساخت فیلم اول‌شان انتخاب کرده‌اند که این موضوع نیز دلیل دیگری بر استقبال از آثار مفرح و سرگرم کننده است.

رقم فروش فیلم‌های کمدی اکران شده در مقایسه با دیگر آثار از ابتدای امسال نیز بسیار بیشتر بوده است. برای نمونه فیلم‌های «مصادره» و «تگزاس» بالای ده میلیارد و «لونه زنبور» نزدیک به این رقم فروخته است. 

کاربران خبرآنلاین می‌توانند نظر خود را درباره دلیل استقبال از فیلم‌های کمدی و فروش بالای این آثار بیان کنند.

57244

منبع: خبرآنلاین
"