روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با عنوان"سخنی با متولیان حوزه علمیه قم" نوشت: امروز خیلی از تحرکات و تجمعات و تاسیس تشکّلات، و حتی متاسفانه اهانت به بزرگان حوزه، به بهانه "انقلابی بودن" است که اتفاق می‌افتد!

* سخنران نامانوس و غیر موزونش، به انگیزه "انقلابی بودن"، مرجعیت را به "سکولاریسم" متهم کرد! و تلاش‌های چشم‌گیر مرجعیت در تاسیس و حمایت از موسسات علمی و پژوهشی حوزوی که به تحقیق در مسائل نو، رو آورده‌اند و صدها تحقیق و پژوهش در موضوعات احکام فقهی به بار آورده‌اند را، با جفا مورد حمله قرار داد! بله صدالبته که قبول داریم این مجموعه‌های پژوهشی فقهی و کلامی مستقل در حوزه، در تبیین موضوعات و فرضیه‌ها، دیکته شده‌های همفکران ایشان را، نمی‌پذیرند.

* باید برگزارکننده گان مسئولیت عواقب آن بعهده داشته باشند. نمی‌شود یک گروهی برای برقراری تجمعی، پیامک‌ها دهد و برای تامین امکانات جلسه با داخل و خارج حوزه رایزنی کنند، ولی وقتی رسوائی به بار میآید و به قول آن بزرگوار؛ "فاجعه" رخ میدهد، به کلی دیده نشود و غائب صحنه باشد!

* با مدیریت بجا و فراگیر است که؛ گروه‌ها و تشکل‌ها، قهرا به پاسخگوئی کشیده می‌شوند. و البته اگر چنین مدیریت فراگیر و حساب کشی داشته باشیم، بخش "تندرو" هم میتواند بعنوان "یک صدا" در کنار صداهای دیگر، زمینه اظهار نظر و حضور داشته باشد.
17302