معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تأکید بر ترغیب مردم به استفاده از لباس محلی گفت: سیاستگذاری های لازم برای اجرای طرح ملی حمایت از لباس های محلی انجام و به زودی اجرا می شود.

معصومه ابتکار در حاشيه بازديد از مجموعه فرهنگي تاريخي "قلعه چالش تُر" شهرکرد اظهار كرد: تلاش ما بر این بوده تا در راستای احیای هویت اقوام مختلف کشور پوشش های محلی این اقوام را حمایت و آن را فراگیر کنیم.
وی افزود: در همین راستا نشست های تخصصی متعددی برگزار شده و سیاستگذاری های کلان اتخاذ و به این نتیجه رسیده ایم که یک وفاق ملی در خصوص استفاده فراگیر از لباس های محلی وجود دارد.

ابتکار تصريح كرد: طرح ملی حمایت از لباس های محلی اقوام ایرانی در مراحل ابتدایی قرار دارد.

وي بيان داشت: تشویق تولید کنندگان به دوخت لباس های محلی و ترغیب مردم به استفاده از این لباس ها به ویژه در محیط کار از برنامه های عملیاتی در اجرای این طرح است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به برنامه های دولت تدبير و اميد در خصوص حمایت از صنایع دستی اشاره و اضافه کرد: حمایت های دولت به طور مشخص در زمینه مهارت افزایی و ارائه آموزش های تخصصی است.


وي عنوان داشت: به همين منظور در این خصوص برنامه های مشترکی بین معاونت امور زنان و سازمان ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگري در حال اجراست.


ابتکار توليد 70 درصد صنایع دستی کشور را از سوی زنان اعلام و خاطرنشان كرد: آموزش ها برای ارتقای دانش و مهارت افزایی زنان در این حوزه به صورت مستمر ادامه دارد.


معصومه ابتكار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از بخش هاي مختلف مجموعه فرهنگي تاريخي "قلعه چالش تُر" شهركرد بازديد و از نزديك با توليد كنندگان رشته هاي مختلف صنايع دستي مستقر در اين محل گفت و گو كرد.

 

گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری 52 رشته فعال در حوزه صنایع دستی دارد که یکی از مهمترین این رشته ها دوخت انواع لباس محلی است.

 

46

منبع: khabaronline
"